خبرها


تشکیل اصناف کشاورزی در هرمزگان
سید نصیر سید محمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از تشکیل اصناف کشاورزی در شهرستان های استان و برای اولین بار در بندرعباس و میناب خبرداد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از تشکیل اصناف کشاورزی در شهرستان های استان برای اولین بار خبرداد و گفت: در ایران نظام صنفی همواره مشاغل صنعتی متمرکز در شهرها را شامل می شد و فعالیت های بخش کشاورزی را پوشش نمی داد. در حالی که وجود نظام صنفی در بخش کشاورزی با ارتقای آگاهی کشاورزان و انسجام دادن و هماهنگ کردن فعالیت های آنان می تواند توسعه پایدار در بخش کشاورزی را زمینه سازی کند و با حضور بهره برداران در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی، بسترهای لازم را برای اجرای سیاست های اصل 44 و واگذاری فعالیت های تصدی گری به بخش غیردولتی فراهم نماید.
سیدنصیر سیدمحمدی ضمن اشاره به ماده 35 قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: با تصویب این قانون مصوب تیرماه 1380 زمینه لازم برای تدوین نظام صنفی کارهای کشاورزی فراهم شد و از سال 1382 تلاش برای تدوین آیین نامه مذکور در دستور کار دفتر امور تشکل های بخش کشاورزی قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به تصویب این آیین نامه توسط هیات دولت ادامه داد: پس از بحث و بررسی فراروان در کمیسیون های فرعی و اصلی هیات دولت در 17 مردادماه 86 آیین نامه نظام صنفی کارهای کشاورزی تصویب و در 20 خردادماه 87 برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.
سهراب رمضان پور، مدیر ترویج سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به تشکیل این اصناف برای اولین بار در هرمزگان ادامه داد: این تشکل ها هم اکنون در شهرستان های استان در حال تشکیل است و برای اولین بار در شهرستان بندرعباس این تشکل با حضور کشاورزان شهرستان بندرعباس تشکیل و هیات مدیره متشکل از مهدی ابراهیمی، غلامشاه مسیحی، موسی خرسند، کبری اردشیری، سیدمجتبی هاشمی، عاشور ابراهیمی، نجف ابراهیمی به عنوان اعضای هیات مدیره و اسفندیار خلاده و عبدا... آبیار به عنوان بازرس انتخاب شدند.
وی ضمن اشاره به برگزاری انتخابات بین کشاورزان در میناب هم ادامه داد: آقایان سیاوش بهادری به عنوان رییس هیات مدیره، سید سعید طالبی به عنوان نایب رییس، یدا.. رنجبر به عنوان خزانه دار، دادمحمد توکلی به عنوان منشی، عبدا.. حاتمی به عنوان عضو اصلی و علی رئوفی به عنوان بازرس اصلی انتخاب شدند.
وی در پایان از تشکیل اصناف کشاورزی در شهرستان های بستک و پارسیان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این تشکل ها در آینده نزدیک ضمن تشکیل جلسه بین کشاورزان به تشکیل صنف کشاورزان اقدام نمایند.