خبرها


آغاز کوچ عشایر برای قشلاق به استان هرمزگان

مهندس منوچهر سالاری، مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از آغاز قشلاق عشایر به استان هرمزگان از نیمه آبانماه خبرداد.
مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز قشلاق عشایر به استان هرمزگان از نیمه آبانماه خبرداد و گفت: بیش از 15 هزار نفر از عشایر سالانه از استانهای کرمان و فارس به جهت قشلاق به استان هرمزگان کوچ می کنند و در شهرستان های رودان، میناب، حاجی آباد، بندرعباس، بستک و پارسیان سکنی می گزینند.
مهندس سالاری با اشاره به این مطلب که بیشترین تعداد کوچنده در شهرستان های حاجی آبادو رودان زندگی می کنند افزود: هر ساله از اواسط آبانماه کوچ عشایر به این استان آغاز و مجدد از پایان اسفندماه جهت ییلاق به استان های مبدا برمی گردند که ییلاق آنها تا نیمه فروردین ادامه دارد.
مدیر امور عشایری با اشاره به ارایه خدمات به عشایری و فراهم کردن مقدمات کوچ آنها تصریح کرد: جایگزینی سوخت فسیلی به منظور حفظ و احیاء مراتع، برق رسانی به چاه های کشاورزی، تیغ زنی راه های عشایری و آبرسانی سیار از جمله فعالیت های این مدیریت به حساب می آید.
مهندس سالاری همچنین از طرح های متعددی برای عشایران در سال جاری خبر داد و کمبود شدید اعتبارات را در این زمینه بسیار حائز اهمیت دانست.