خبرها


فتح قله ۴۵۰۰ متری هزار توسط کارکنان سازمان جهادکشاورزی
به مناسبت روز تربیت بدنی گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان برای بار دوم قله 4500 متری هزار کرمان را با موفقیت فتح کرد.
به مناسبت روز تربیت بدنی گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان برای بار دوم قله 4500 متری هزار کرمان را با موفقیت فتح کرد که در این صعود یحیی بهرام زاده، محمدعلی میرزاده، منوچهر ملایی، احمد مظفری، نصیرالدین افساء، عباس مصباحی و دادخدا حمزه ای حضور داشتند.
قله هزار که برای دومین بار به دست کارکنان این سازمان فتح شده در استان کرمان و در شهرستان راین وجود دارد که و بلندترین قله استان کرمان می‌باشد. ارتفاع آن با اندازه گیری دقیق به‌وسیله دستگاه جی پی اس ۴۵۰۱ متر برآورد شده است. كوه هزار، به دلیل داشتن هزار نوع گياه گوناگون، هزار ناميده شده است و چهارمين كوه بزرگ ايران و مرتفع ترين قله جنوب كشور است. روستاهای دامنه كوه هزار، با آب و هوايی دلپذير و آبشار راین كه در دل اين كوه قرار دارد، در فصل بهار و تابستان پذيرای میهمانان زیادی است. هزار با مساحت ۹۰۰ كيلومتر مربع، سرچشمه رودخانه‌هایی چون هلیل رود و تهرود می‌باشد. مرتفع ترین مناطق مسكونی ايران روستاهای باب زنگی و اردیكان با ارتفاع بيش از ۳۳۰۰ متر در كوه هزار قرار دارند. در روستاي باب زنگی كه در جنوب غربی كوه هزار است، چندین خانوار سكونت دارند و مردم روستا نذورات خود را در بالای کوه ادا می كنند. روستای باب زنگی را در زنگی هم می نامند.