خبرها


برگزاری کارگاه آموزشی شرکت های خدمات مشاوره ای – فنی و مهندسی کشاورزی
به همت مدیریت ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یک دوره کارگاه آموزشی جهت بازآموزی شرکت های خدمات مشاوره ای – فنی و مهندسی کشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
در این دوره مهندس علی اصغر داداش پور مدرس این کارگاه در ابتدا به تعریف ترویج پرداخته و گفت: انباشت علم در مراکز علمی و تحقیقاتی و شیوه انعکاس این اطلاعات بین بهره برداران مهمترین دلیل وجودی ترویج است که موجب کاهش شکاف اطلاعاتی بین محققین و بهره برداری بخش کشاورزی می گردد.
وی تعداد دهستان های کشور را 2400 دهستان دانست و افزود: تنها در 1200 دهستان کشور شرکت های خدماتی کشاورزی وجود دارد که این نشان دهنده این موضوع است که کشاورزان در نیمی از دهستان های کشور دسترسی به کارشناس ندارند و با توجه به اینکه در آن تعداد از دهستان هایی هم که شرکت خدماتی وجو دارد تعداد کارشناسان محدود است و تنها 1700 کارشناس در ان نقاط مشغول به خدمات دهی هستند که این موضوع اهمیت اشاعه و افزایش و سامان دادن شرکت های خدمات مشاوره ای – فنی و مهندسی را مشخص و معین می کند.
گفتنی است این کارگاه به صورت یک روزه در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با حضور کارکنان و کارشناسان ترویج شهرستان ها و همچنین کارشناسان شرکت های خدمات مشاوره ای – فنی و مهندسی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار گردید.