خبرها


آغاز توزیع بذر گندم و جو در هرمزگان
مهندس کوروش صادقی پور، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از آغاز توزیع بذر گندم و جو در استان هرمزگان خبرداد.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ضمن اشاره به توزیع بذر گندم و جو در استان هرمزگان گفت: در سطح بیش از 14 هزار هکتار از اراضی استان در سال گذشته گندم کشت شده که از این میزان سطح زیر کشت 57 هزار تن محصول گندم با عملکرد 4 تن در هکتار برداشت شده و امسال پیش بینی می شود به همین میزان نیز اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته و تولیدی در حد سال گذشته داشته باشیم.
وی در خصوص ارقام بذرهای گواهی شده در حال توزیع هم عنوان کرد: بیش از 2 هزارتن بذرگواهی شده چمران، 450 تن بذر گواهی شده شیرودی، 340 تن بذر گواهی شده یاواروس و 110 تن بذر گواهی شده استار در بین کشاورزان برای کشت گندم در سالجاری توزیع شده است و از این میزان  2900 تن بذرگواهی شده 2300 تن توسط بخش دولتی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و 600 تن توسط بخش خصوصی بین زارعین توزیع خواهد شد.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: در شهرستان های حاجی آباد، رودان، بندرعباس، بستک، میناب و پارسیان کشت گندم به طور سالیانه وجود دارد که بیشترین سطح زیر کشت به شهرستان حاجی آباد با 12 هزار هکتار اختصاص دارد.
وی همچنین از توزیع بذر جو هم بین کشاورزان خبرداد و اذعان داشت: بیش از 100 تن بذر گواهی شده  ارقام کویر و ریحانه جو در بین کشاورزان شهرستان های حاجی آباد، پارسیان و رودان توزیع می شود.
مدیر زراعت در پایان آغاز فصل کشت گندم و جو را اوایل آبانماه عنوان کرد و افزود: سطح زیر کشت جو در استان بیش از هزار هکتار و تولید سالیانه آن هم بیش از 2 هزار تن است.