خبرها


پرداخت تسهیلات بدون بهره برای تولید نهال مثمر
مهندس علی نقی صالحی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از پرداخت تهسیلات بدون بهره برای تولید نهال مثمر خبردداد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از پرداخت تسهیلات بدون بهره برای تولید نهال مثمر خبر داد و گفت: استان هرمزگان جزو محدود استانهایی است که در شرایط اقلیمی گرمسیری و نیمه گرمسیری بهترین محصولات گرمسیری نظیر چیکو، انبه، گواوا، پایاپا را تولید می نماید و از طرفی هم سطح بالایی از اراضی استان به کشت مرکبات و نخیلات اختصاص یافته است.
مهندس صالحی در خصوص میزان تولید نهال در هرمزگان هم تصریح کرد: در استان سالیانه قریب به 600 هزار نهال گرمسیری و نیمه گرمسیری مورد نیاز باغداران است که در حال حاضر بخش اندکی در هرمزگان تولید می شود، لذا برای تقویت این بخش پرداخت تسهیلات بدون بهره به تولیدکنندگان نهال مثمر نظیر مرکبات، انبه، کنار، چیکو ... را برای سالجاری در دستور کار قرار داده ایم.
وی در خصوص چگونگی دریافت تسهیلات هم یادآور شد: میزان تسهیلات بر مبنای حداکثر 50 درصد ارزش نهال تولیدی خواهد بود که در مراحل مختلف پس از صدور گواهی پیشرفت کار از طرف سازمان جهادکشاورزی متناسب با تعداد نهال موجود در آن مرحله و با احتساب مبالغ پرداختی در مراحل قبل به ازای نهال قابل تحویل محاسبه و پرداخت خواهد شد. وی همچنین در پایان افزود: ابتدا متقاضیان بایستی به اخذ مجوز تولید نهال اقدام نموده و برای اینکار باید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها یا مدیریت باغبانی مراجعه و مدارک مورد نیاز را تکمیل نمایند.