خبرها


افتتاح ۳۶ پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت
مهندس سیدنصیر سیدمحمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از افتتاح 36 پروژه به مناسبت هفته دولت خبرداد. مهندس سید محمدی، از افتتاح 36 پروژه به مناسبت هفته دولت خبرداد و گفت: به مناسبت هفته دولت 36 پروژه که به همت سازمان جهادکشاورزی در استان به نتیجه رسیده به بهره برداری خواهند رسید. وی ضمن اشاره به اعتبار هزینه شده در این طرح ها عنوان کرد: بیش از 131 میلیارد و 477 میلیون ریال صرف احداث و به بهره برداری این پروژه ها شده است که با بهره برداری این پروژه ها بیش
از 2 هزار و 178 خانوار در 122 روستا در اقصی نقاط استان از این طرح ها بهره مند شوند و در همین راستا بیش از 388 نفر در این پروژه ها مشغول به فعالیت خواهند شد.
سید محمدی در خصوص پروژه های در دست بهره برداری افزود: از این تعداد 17 طرح در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد و 716 میلیون ریال جهت احداث استخر، کانال آبرسانی، جاده بین مزارع و تجهیز و نوسازی اراضی، احیا و مرمت و لایروبی قنوات و احداث انبار محصولات و همچنین استقرار آبیاری تحت فشار هزینه شده است. همچنین 10 طرح دیگر با هدف بهبود تولیدات دامی با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 200 میلیون ریال جهت احداث مرغداری، پرواربندی، مجتمع دامپروری و بهاربند شتر صرف شده است که پروژه دامپروری بندرلنگه از پروژه های بزرگی است که در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.
رییس سازمان جهادکشاوری هرمزگان در ادامه تصریح کرد: 4 طرح در بخش صنایع و مکانیزاسیون با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 472 میلیون ریال جهت احداث کشتارگاه صنعتی طیور، سردخانه و کارگاه بسته بندی خرما هزینه شده است؛ همچنین چهار طرح دیگر با هدف بهبود تولیدات گیاهی شامل احیا و اصلاح نخیلات و احداث باغ نهال و همچنین راه اندازی دو پست قرنطینه شهید رجایی و شهید باهنر با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 675 میلیون ریال در دست افتتاح خواهیم داشت. این مقام آگاه ضمن اشاره به سه پروژه بزرگی که در شرف افتتاح است هم یادآور شد: مجتمع دامپروری بندرلنگه دارای 87 واحد 50 راسی پرواربندی گوساله است که زیر ساخت های آن توسط بخش دولتی جهت بهره برداران فراهم شده است که می تواند بیش از 260 نفر اشتغالزایی به همراه داشته باشد. وی در ادامه تصریح کرد: پروژه بزرگ دیگری که مصادف با هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید کشتارگاه صنعتی طیور در پارسیان است که ظرفیت 4 هزار قطعه در ساعت را داراست که پس از بهره برداری می تواند بیش از 36 نفر اشتغال را به همراه داشته باشد که مرغداری ها غرب استان می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
سید محمدی همچنین از بهره برداری بیش از 3 هزار هکتار استقرار آبیاری تحت فشار خبرداد و گفت: این پروژه در سطح استان به بهره برداری رسیده است اما به صورت نمادین در شهرستان بندرعباس افتتاح خواهد شد که در این راستای بالغ بر 84 میلیارد ریال هزینه شده است. وی در خصوص اینکه پروژه ها در چه شهرستان هایی به بهره برداری خواهند رسید هم اذعان داشت: از 36 پروژه هفته دولت  که در دست بهره برداری خواهند بود؛ 3 پروژه به شهرستان بندر خمیر، 1 پروژه کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان پارسیان، 7 پروژه در شهرستان بندرلنگه، 1 پروژه مرغداری 20 هزار قطعه ای در شهرستان بستک، 10 پروژه در شهرستان حاجی آباد، 2 پروژه در شهرستان جاسک، 4 پروژه در شهرستان میناب، 2 پروژه در شهرستان رودان و 6 پروژه در شهرستان بندرعباس همزمان با هفته دولت به بهره برداری و افتتاح خواهند رسید. رییس سازمان جهادکشاورزی همچنین از کلنگ زنی دو پروژه دیگر هم یاد کرد و افزود: معاونت تولیدات گیاهی هم در آیین این هفته برای اولین بار در استان اقدام به کشت مکانیزه و همچنین کاشت داربستی گوجه فرنگی خواهد کرد که در این دو روش با کاهش مصرف آب و هزینه های تولید و افزایش تولید و کیفیت محصول روبرو خواهیم بود.