خبرها


مدیر صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون خبرداد؛افتتاح ۴ پروژه صنایع تبدیلی در هفته دولت
علیرضا پرویزی، مدیر صنایع و مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از افتتاح 4 پروژه صنایع تبدیلی در هفته دولت خبرداد.
علیرضا پرویزی با اشاره به افتتاح 4 پروژه صنایع تبدیلی در هفته دولت گفت: 4 طرح در بخش صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون با اشتغالزایی 76 نفر با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد و 768 میلیون ریال در هفته دولت افتتاح خواهد شد که کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان پارسیان از جمله این طرح ها است، این طرح دارای ظرفیت جذب 3750 تن و با ظرفیت اسمی3000  تن است که قابلیت انجماد و بسته بندی 3000 تن را داراست.
مدیرصنایع کشاورزی و مکانیزاسیون در خصوص اعتبارات این پروژه افزود: 12 هزار میلیون ریال سرمایه ثابت این طرح بوده و تسهیلات پرداختی به طرح مذکور 10 میلیارد و 50 میلیون ریال است. این مجتمع در مساحت3 هکتار با زیربنای 2200 مترمربع می تواند 26 نفر اشتغالزایی را به همراه داشته باشد. وی همچنین در ادامه تصریح کرد: دو مجموعه بسته بندی خرما در حاجی آباد هم در هفته دولت افتتاح خواهند شد که یکی با ظرفیت 1500 تن با در اختیار داشتن سردخانه 200 تنی و دیگری با ظرفیت 2 هزارتن مشغول به کار خواهند شد، این دو پروژه با اعتباری بالغ بر   5 میلیارد و 422 میلیون ریال احداث و قابلیت به کارگیری 32 نفر نیرو را خواهد داشت.
پرویزی در خصوص افتتاحیه دیگر هم یادآور شد: سردخانه موادغذایی حاجی آباد با ظرفیت 500 تن از دیگر پروژه هایی است که مصادف با هفته دولت راه اندازی خواهد شد؛ این پروژه در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع و با زیربنای 750 متر احداث شده که می تواند ضمن خدمات رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی 8 نفر را به کار مشغول کند، این پروژه با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 846 میلیون ریال احداث شده است.