خبرها


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی:آغاز ۵ طرح تحقیقاتی جهت ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی
علی نقی صالحی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه ای با مرکز تحقیقات کشاورزی جهت اجرای 5 طرح تحقیقاتی در جهت ارتقای بهره وری بخش کشاورزی خبرداد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات کشاورزی خبرداد و گفت: جهت ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی 5 طرح تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفته است که بررسی و مقایسه عملکرد لاینهای امید بخش گندم نان در منطقه حاجی آباد از جمله این تحقیقات است. علی نقی صالحی، تحقیقات را راه حل ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی دانست و افزود: هرچند تحقیقات مستمر در طول این سالیان در کنار تولید نقش مهمی ایفا کرده است؛ اما مشکلاتی فراروی تولیدات زراعی و باغی استان وجود دارد که اهمیت تحقیقات را بیش از پیش کرده است.
وی همچنین از آغاز این طرحها در سالجاری خبرداد و افزود: طرح های تحقیقاتی دیگری از قبیل تاثیر گرده های مختلف بر عملکرد کیفی و کمی و زمان رسیدن خرمای برحی در نوار ساحلی استان، احداث کلکسیون ارقام وارداتی میوه های گرمسیری مانند انبه، چیکو، گوارا و پاپایا و .... جهت بهره برداری و کشت در استان با توجه به مزیت های اقلیمی استان که می تواند صادرکننده میوه های گرمسیری در کشور باشد، همچنین طرح تحقیقاتی تاثیر روش تولید نشاء و سن نشاء بر عملکرد دو رقم گوجه فرنگی در استان و طرح تحقیقاتی تعیین بهترین زمان کاشت سورگوم در منطقه میناب در جهت افزایش تولید علوفه که از تولیداتی است که مصرف آن با توجه به طرح ساماندهی دامداری های کوچک روستایی در استان با افزایش روبرو خواهد بود و ارایه این تحقیق در تولیدات دامی هم مفید خواهد بود.
وی همچنین امیدوار بود نتایج این تحقیقات تا سال آتی مشخص شود و مورد استفاده بهره برداران قرار بگیرد.