خبرها


مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد خبرداد؛ آغاز کشت ذرت و کنجد در حاجی آباد
مهندس ناظم عباس زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد از آغاز  کاشت ذرت دانه ای و کنجد در این شهرستان خبرداد.
عباس زاده با اشاره به آغاز کشت ذرت از اوایل تیرماه در این شهرستان گفت: کاشت ذرت دانه ای با رقم سینگل گراس 704 در مناطق مختلف حاجی آباد شروع شده و در این راستا 5/ 195 تن بذر بین ذرت کاران توزیع شده و پیش بینی می شود سطح زیر کشت در این شهرستان در سال زراعی جدید به حدود 7 هزار هکتار افزایش یابد.
وی از مقایسه ارقام خارجی با کاشت چهار رقم در سه منطقه شهرستان خبرداد و اذعان داشت: در راستای پیشگیری از خشکسالی استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار و استفاده از لوله های هیدروفلوم جهت انتقال آب در راس برنامه کاری این مدیریت بوده است، همچنین به کشاورزان توصیه شده که با توجه به حمایت های مالی سازمان جهادکشاورزی از این طرح به سمت این آبیاری روی بیاورند.
عباسزاده یادآورشد: مقدار 3 هزار و 380 تن از انواع کودهای شیمیایی توزیع گردیده و جهت مبارزه با علفهای هرزه که نقش اساسی در افزایش عملکرد ایفا می کنند مقدار 37 تن از انواع سموم علف کش مورد نیاز در حال توزیع است. مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد در پایان تصریح کرد: پیش بینی می شود در 400 هکتار از اراضی این شهرستان کشت کنجد صورت پذیرد و علاوه بر ارقام محلی، دو رقم بذر کنجد دیگر به میزان 2 تن تامین و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.