خبرها


امام جمعه بندرعباس در جمع کارکنان جهادکشاورزی تاکید کرد؛ تحقیقات و پژوهش در بخش کشاورزی باید حرف اول را بزند
کارکنان جهاد کشاورزی هرمزگان به همراه مدیران و معاونان ادارات کل وابسته ضمن حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان با آیت ا... غلامعلی نعیم آبادی دیدار و گفت و گو کردند. 

آیت ا... غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس در جمع کارکنان سازمان جهادکشاورزی ضمن تبریک به مناسبت هفته جهادکشاورزی به کارکنان این سازمان گفت: کلمه جهاد؛ یادآور فداکاری ها، تلاش ها و ایثارهایی است که در دفاع مقدس شکل گرفته و باید جهاد همچنان مثل دوران دفاع مقدس عمل کند، چراکه کلمه جهاد پر از پیام است؛ جهاد یعنی هر آنچه در توان دارید خرج کنید.

وی آفتاب را بهترین سرمایه کشاورزی کشور دانست و افزود: این عنصر موجب شده است که محصولات ما بهترین کیفیت را داشته باشند، چیزی که اروپاییان مثل آن را ندارند. در همین راستا با وجود این امکانات خدادادی در کشور، آیا نیاز به جهاد مستمر احساس نمی شود و خوشبختانه در استان هرمزگان هنوز روستاها خالی نشده است و این امکان را می دهد که به این قشر خدمت رسانی صورت گیرد. عضو مجلس خبرگان در ادامه افزود: در جهاد چندین نکته وجود دارد؛ شما در دوران دفاع مقدس چه می کردید؟ دشمن را خوب می شناختید، ظرفیت خودمان را می دانستید و بعد وارد عرصه می شدید و پیروز هم بودید؛ چراکه با علم، محاسبات و شناخت هر عملی صورت می گرفت. در جهاد کشاورزی هم همین گونه است با توجه به این که منابع آبی محدود است، اما آب وجود دارد. آب و زمین وجود دارد، اما روستایی با مشکل مواجه است، مشکل کار کجاست؟ این مشکل را باید پیدا و مرتفع کنیم. آیت ا... نعیم آبادی ادامه داد:

آیت ا... نعیم آبادی ادامه داد: تحقیقات و پژوهش در بخش کشاورزی باید حرف اول را بزند و باید تحقیقات و پژوهش کشاورزی ما، جام جم باشد و بتواند در نقطه به نقطه استان مشخص کند که می توان چگونه محصولی را تولید کرد. هرچند در طول این سالیان تحقیقاتی انجام شده اما شاید آن شانی که باید برای تحقیقات از مرکز در نظرگرفته می شد، محقق نشده است.

در ادامه سیدنصیر سیدمحمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ضمن تقدیر از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در نمازهای جمعه بندرعباس گفت: فاصله امکانات روستایی با شهرها بسیار بالاست و در استان هرمزگان بیشترین افراد در روستاها نسبت به سطح کشور ساکن هستند چراکه در کشور 35 درصد جمعیت روستایی وجود دارد، در صورتی که در استان هرمزگان 52 درصد در روستاها در حال گذران زندگی اند. وی اذعان داشت: اشتغال روستاییان در استان 8/17 درصد است، اما در سطح کشور 24 درصد است به عبارتی تعداد افرادی که در هرمزگان در روستا زندگی می کنند بیشتر و از طرفی تعداد افرادی که مشغول کار هستند، کمتر است و این به این معنی است که بار تکفل در روستاهای استان بسیار بالاست. رییس سازمان جهادکشاورزی اذعان داشت: درآمد شهرنشینان 64 درصد بیشتر از روستاییان و هزینه کرد شهری هم 61 درصد بیشتر از روستاییان است، اینها فاصله عمیقی است که بین شهر و روستا وجود دارد که وظیفه جهاد کشاورزی را خطیرتر می کند و ما را وامی دارد به جای رشد اقتصادی، توسعه اقتصادی عدالت محور را پیاده کنیم.

در این دیدار حجت الاسلام محمود فخرایی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، جهادگران را فرزندان امام خواند و گفت: حمایت های ولایت همیشه حامی جهادگران بوده و است. وی در ادامه رهنمودهای نماینده ولی فقیه در هرمزگان را راهگشا دانست و افزود: از آنجا که مراجعات مردمی و آحاد ملت بلاخص کشاورزان به محضر نماینده ولی فقیه فراوان است، مطمئناً مسایلی به ایشان انتقال می یابد و ایشان دقیق آن را پیگیری می فرمایند، از طرفی هم طی بازدیدهایی که ایشان از شهرستان ها دارند مسایلی از طرف کشاورزان در محضر ایشان بیان می گردد که ما با تمام توان این رهنمودها را می شنویم و در عملی کردن این رهنمودها مصمم هستیم.

در پایان این جلسه کارمندان سازمان جهادکشاورزی به امامت آیت ا... نعیم آبادی نماز ظهر و عصر خود را به جای آوردند.