خبرها

شیلات هرمزگان در اجرای پروژه های عمرانی سال ۸۶ مقام نخست را کسب کرد
خبرگزاری ایسکانیوز: براساس گزارش ارائه شده در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، در اجرای پروژه های عمرانی و جذب اعتبارات در سال 86 در ارزیابی نهایی مقام نخست را در استان به خود اختصاص داد.
به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان، بنا بر این گزارش بررسی عملکرد عمرانی دستگاه های اجرایی استان هرمزگان با رویکرد کیفی شش شاخص مهم و اثربخش انتخاب و نتایج حاصل از بازدیدهای نظارتی در قالب شاخصهای مذکور مورد ارزیابی قرار گرفته است.
در این گزارش عملکرد عمرانی با رویکرد کیفی دستگاههای اجرایی که عمده عملیات عمرانی را در سطح استان انجام می دهند با شرط اینکه اعتبار عمرانی سال جاری آنها بالای 40 میلیارد ریال باشد و حداقل هشت پروژه آن مورد بازدید کارشناس قرار گرفته باشد، با بهره گیری از نتایج شاخصهای مذکور مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار گرفته است.
بررسی عملکرد عمرانی پروژه های استانی براساس شاخص درصد تحقق پروژه ها، شاخص نحوه اجرا و شاخص کیفیت ارزیابی شد که اداره کل شیلات هرمزگان در رتبه بندی دستگاههای اجرائی استان براساس شاخص های عمرانی با 90/94 امتیاز مقام نخست را به خود اختصاص داد.
در همین ارتباط صادقی معاون عمرانی استاندار گفت: در سال جاری نیز بیشترین پروژه ها مربوط به بخش های شیلات، اسکله تجاری و صیادی راه سازی، آب و خاک، کشاورزی، مسکن و شهرسازی، مخابرات، آب، برق، فضای آموزشی، عمران جزایر، منابع طبیعی و سدهای کوچک و بزرگ است.
تعداد دستگاه های مجری این پروژه ها شامل استانی و ملی استانی شده در مجموع 76 دستگاه دولتی است که شیلات راه و ترابری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیشترین درصد جذب اعتبارات را در نیمه اول سال جاری داشته اند.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در نیمه اول امسال مبلغ 412 میلیارد و 914 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای توسط خزانه به دستگاه های اجرایی پرداخت شده که حدود 296 میلیارد ریال آن جذب شده است