خبرها

برداشت محصول پياز زمستانه در مزارع استان هرمزگان
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان هرمزگان از برداشت محصول پياز خارج از فصل در مزارع اين استان خبر داد.
كوروش صادقي با بيان اينكه سطح زير كشت پياز در مزارع 10هزار و 200هكتار مي باشد گفت: برداشت محصول پياز از اواخر بهمن و اوايل اسفند ماه آغاز گرديده و تا ارديبهشت ماه ادامه دارد و پيش بيني مي شود امسال بيش از 300 هزار تن محصول پياز توليد گردد. وي افزود: به دليل عدم وجود عوامل خسارتزا و نيز افزايش سطح زير كشت و مديريت مناسب مزرعه پيش بيني مي شود نسبت به سال گذشته  30درصد افزايش توليد پياز را شاهد باشيم.
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان تصريح كرد: در حال حاضر روزانه 2هزار تن پياز برداشت مي شود و تا هفته اول فروردين ماه نيز با توجه به اوج برداشت روزانه 4هزار تن محصول  از مزارع استان برداشت و به بازارهاي مصرف عرضه مي شود.  
 وي اظهار داشت : محصول پياز در استان هرمزگان عمدتا در شهرستان بندرعباس وميناب توليد مي شود و با توجه به شرايط فصل زمستان و وجود سرما و يخبندان در ساير نقاط كشور، اين استان به عنوان يكي از استانهاي مهم توليد كننده پياز زمستانه ، سهم عمده اي در تامين اين محصول دارد. مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان ، برگزاري كلاسهاي آموزشي و ترويجي ، مشاوره و توصيه هاي فني از سوي كارشناسان مراكز ترويج و خدمات مستقر در دهستانها و نيز مديريت مزرعه را از جمله فعاليتهاي اين سازمان در حمايت از كشاورزان عنوان كرد.