خبرها


در بندرعباس برگزار شد: همايش يكروزه كاربرد مديريت هواشناسي در كشاورزي
همايش يك روزه كاربرد مديريت هواشناسي در كشاورزي با هدف افزايش كارايي علوم هواشناسي در زمينه كشاورزي با شركت 200كارشناس و به مدت يكروز در سازمان جهاد كشاورزي استان هرمزگان برگزار شد.
محورهاي اين كارگاه آموزشي شامل مباحث رابطه آب و هوا و توليدات كشاورزي ، بلاياي جوي و اقليمي موثر در كشاورزي و تغيير اقليم بود كه دكتر غلامعلي كمالي عضو هيئت علمي پژوهشكده هواشناسي به سخنراني در اينخصوص پرداخت.  
مدير مجتمع آموزش سازمان جهاد كشاورزي استان هرمزگان با اشاره به هدف برگزاري اين همايش اظهار داشت: عوامل محيطي از جمله آب و هوا مهمترين فاكتورهاي توليد محصولات كشاورزي محسوب مي شوند و يكي از موضوعات مهمي كه ارتباط همه جانبه و مستقيم با توليدات كشاورزي دارد عوامل طبيعي است. محمد پورطرق افزود: در سالهاي اخير مهمترين مشكلي كه كشاورزي با آن روبرو است معضل خشكسالي است و اين پديده نيز خود وابسته به عوامل اقليمي است. وي تاكيد كرد: با نگرشي صحيح در اين مقوله و پيش بيني هاي صحيح و بكاربستن مديريت همه جانبه و متكي بر علوم هواشناسي و كشاورزي مي توان از آثار سوء آن در كشاورزي كاست. مدير مجتمع آموزش سازمان جهاد كشاورزي در ادامه اظهار داشت: كار گروه آموزشي كاربرد مديريت هواشناسي در كشاورزي در راستاي تبادل اطلاعات و ارائه آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي در زمينه كاربرد هواشناسي و مشكلات و راهكارهاي مربوطه برگزار گرديد. وي يادآور شد: ارتقاء سطح آگاهي و دانش مسئولان و كارشناسان جهت بهره گيري صحيح از عوامل اقليمي در پيشبرد اهداف بخشهاي مختلف كشاورزي و انتقال اين معلومات به كشاورزان و توليدكنندگان از ديگر اهداف اين همايش      مي باشد. گفتني است در برگزاري اين همايش، سازمان جهاد كشاورزي استان هرمزگان ، اداره كل هواشناسي استان هرمزگان و پژوهشكده هواشناسي همكاري داشتند و شركت كنندگان با مباحث تخصصي آب و هوا، تغييرات اقليمي و اثرات آن بر كشاورزي و توليد محصولات آشنا شدند.