خبرها

برداشت بادمجان از مزارع بندرعباس آغاز شد

مدير جهاد كشاورزي بندرعباس گفت: برداشت  بادمجان در سطح 6 هزار و 15هكتار از مزارع این شهرستان آغاز شد .

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان، مهندس "منصور شفيعي" افزود: پيش بيني مي شود تا پایان فصل زراعی، بیش از 210 هزار تن محصول بادمجان از اين مزارع برداشت شود .
  
وي با بيان اينكه بادمجان قابل برداشت استان در اول فصل از مزارع  بندرعباس برداشت مي شود، ادامه داد : شرايط مساعد آب وهوايي كيفيت مناسب وبازار پسندي ازمزيت هاي توليد اين محصول در اين شهرستان به شمار مي رود .
شفيعي با اشاره به اينكه این میزان برداشت در مقایسه با سال گذشته از رشد 15 درصدی برخوردار می باشد، بیان داشت: برگزاري كلاس هاي ترويجي،‌ به كارگيري ناظرين سبزي و صيفي، اجراي گسترده سيستم آبياري تحت فشار و استفاده از نشاء مکانیزه از جمله افزايش توليد اين محصول در سال جاري مي باشد .
  
این مسوول با ابراز اينكه هم اكنون بندرعباس حائز رتبه اول توليد بادمجان در استان است خاطر نشان كرد: روستاي تازيان از نقاط عمده توليد محصول بادمجان در بندرعباس به شمار مي رود که مرغوبترین محصول در سطح کشور است.
  
به گفته وي بادمجان توليد شده در بندرعباس علاوه بر تامين نياز داخلي استان به استان هايي از جمله تهران ، اصفهان و به صورت موردي به كشورهاي آسياي ميانه و كشور هاي حوزه خليج فارس نيز صادر مي شود .