خبرها

بیش از ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان به کشت های گلخانه ای اختصاص یافت

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، از اختصاص بیش از 90 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت های گلخانه ای در سال 90 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس " سید ابراهیم حسینی درآگاهی" افزود: از این میزان زمینهای اختصاص داده شده به کشت های گلخانه ای، بیشترین آن با توجه به نوع آب و هوایی به شهرستان حاجی آباد با 47 هکتار و رودان 33 و مابقی نیز به شهرستانهای بندرعباس و رودان می باشد.

وی، محصولات گلخانه ای را شامل خیار سبز، گوجه فرنگی و فلفل عنوان و اضافه کرد: عملکرد تولید هر کدام از این محصولات، 200 تن در هر هکتار برآورد می شود.

این مسوول، بیان داشت: با توجه به اینکه بیشترین کشت گلخانه ای مربوط به شهرستان حاجی آباد است، مشکلی که در فواصل آبان تا دیماه برای تولید محصولاتی مانند خیار، فلفل وگوجه فرنگی در کشور وجود دارد با وارد شدن محصولات این شهرستان و همچنینی سایر شهرستانهای استان، برطرف می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، ادامه داد: بخشی از محصولات تولیدی در گلخانه های این استان، به مصرف خود استان و مابقی نیز به سایر نقاط کشور فرستاده می شود.

حسینی، افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد فرصت های شغلی برای آموختگان بخش کشاورزی و تولید بیش از یک محصول در سال را از مزایای کشت های گلخانه ای عنوان کرد.