خبرها

بازدید رییس دامپزشکی کشور از مجتمع دامپروری "خورچاه بندرعباس"

به مناسبت هفته دامپزشکی، "دستور"رییس سازمان دامپزشکی کشور به همراه مهندس " صالحی"رییس سازمان جهاد کشاورزی و مهندس" طغرلی" معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان ودکترغریب مدیرکل دامپزشکی استان  از مجتمع دامپروری خورچاه بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، این هیات ضمن بازدید از بخش های مختلف دامپروری وآشنایی با مشکلات دامداران از واحد قرنطینه و همچنین کشتارگاه صنعتی در حال ساخت نیز بازدید کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در حاشیه این بازدید بر وجود واحد قرنطینه ای در بحث کنترل بیماریهای دام تاکید کرد و افزود: با راه اندازی قرنطینه دام، نظارت بیشتری بر دام های وارداتی و همچنین جلوگیری از شیوع بیماریهای مختلف دام و ایجاد خسارت برای دامداران می شود.

مهندس ابراهیم طغرلی اظهار داشت: راه اندازی کشتارگاه صنعتی دام در استان نیز در دو طبقه با 2200 متر مربع زیربنا در دست اجراست که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است که در بهمن ماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی، هزینه ساخت این واحد صنعتی را یک میلیارد و 800 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: این واحد ظرفیت کشتار 150 راس دام سنگین و 500 راس دام سبک را درهر شیفت کاری ( دو شیفت) دارد.

این مسوول، در خصوص مجتمع دامپروری خورچاه بندرعباس هم بیان داشت: این مجتمع دارای 110 واحد با 5 هزار و 500 راس دام (گوساله) است که در حال حاضر حدود 25 درصد واحدهای آن فعال و 60 درصد آن نیز آماده بهره برداری می باشد.

مجتمع های دامپروری به لحاظ گستردگی و ایجاد اشتغال و رونق تولید بعنوان یکی از پتانسیل های اقتصادی محسوب می شوند.