خبرها

جهاد کشاورزی هرمزگان از سرمایه گذاران صنایع تبدیلی حمایت می کند

    

مدیر صنایع كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان  با اشاره به اینکه گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی موجب اشتغال زایی و افزایش درآمد می شود، گفت: جهاد کشاورزی استان از سرمایه گذاران برای راه اندازی صنایع تبدیلی حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، محمد دیرباز افزود: توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی یک حلقه تکمیل کننده تولید مواد غذایی است، که گسترش آن در افزایش مدت نگهداری محصولات، دستیابی به تولید پایدار، امنیت غذایی و اشتغال زایی تاثیر بسزایی دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر اين هدايت و حمايت‌هاي هدفمند از اين صنايع شرط لازم برای توسعه بخش كشاورزي است كه علاوه بر ايجاد اشتغال، موجب جذب مواد خام كشاورزي و فرآوري آن و كاهش ضايعات محصولات كشاورزي و تحقق اهداف توسعه پايدار كشاورزي مي‌شود.
وی اظهار داشت: در زمینه حمایت از سرمایه گذاران این بخش، اقداماتی از جمله بررسی پرونده ها، مشاوره با متقاضیان طرح های تولیدی، معرفی طرح های اولویت دار به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات و تشویق و حمایت سرمایه گذاران از طرق مختلف صورت می گیرد.

وی، بیان داشت: با بهره برداری از سه واحد تبدیلی در هفته دولت امسال، تعداد واحدهای تبدیلی استان هرمزگان از 75 مورد به 78 واحد افزایش یافت.

 صنایع تبدیلی کشاورزی در استان به صورت عمده شامل صنایع کشاورزی در بخشهای خوارک دام، سردخانه زیر صفر  ویژه انجماد ماهی و سردخانه بالای صفر ویژه نگهداری مرکبات وصیفی جات و کارخانه تولید پورد ماهی وکارخانجات بسته بندی مرکبات می شود.