خبرها


تحقق۸۰ درصدی اشتغال در بخش كشاورزي هرمزگان

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: استان هرمزگان در سالجاري 50هزار نفر تعهد ايجاد اشتغال دارد كه از اين ميزان پنج هزار نفر يعني10 درصد، سهم ايجاد اشتغال در بخش كشاورزي است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "علینقی صالحی" افزود: از پنج هزار نفر تعهد اشتغال بخش كشاورزي، بیشترین آن با یكهزار و 246  نفر و جذب یکهزار و 362 در شهرستان میناب و بندرعباس با تعداد یکهزار و 200 نفر و جذب یکهزار و پنج نفر بوده است.

وی بیان داشت: بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد، سه هزار و 915 نفر اشتغال در فعالیتهای بخش کشاورزی ثبت شده است که در شش ماهه اول نزدیک به 80 درصد تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان بعد از مسکن مهر مسکن و شهرسازی، بیشترین سهم تعهد اشتغال را دارد.

 مهندس صالحی، اظهار داشت: بر اساس آخرین جمعبندی که اوایل شهریور ماه از فعالیت مشاغل ثبت شده وجود دارد دام و طیور، آب و خاک، باغبانی، زراعت و صنایع تبدیلی بیشترین زمینه های اشتغال را ایجاد کرده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با اجرایی شدن تسهیلات اخیر هدفمندی یارانه ها، تسهیلات پرداخت شده قبلی، ابلاغ اعتبارات عمرانی ملی و استانی و همچنین بهره گیری از تسهیلات اشتغال خانگی که با 2/4 میلیارد تومان منابع و یکهزار و 700 نفر شغل در دستور کار قرار دارد، تحقق مانده تعهد اشتغال سازمان در افق سه ماهه آینده  قابل دسترسی می باشد.

  وی یادآور شد: در مشاغل خانگی، سازمان جهاد کشاورزی در 74 رشته فعالیت در حوزه های تولیدات دامی، فعالیتهای شیلاتی، صنایع تبدیلی وتکمیلی، فعالیتهای امور عشایر، تولیدات گیاهی وغیره اقدام به صدور مجوز خانگی نموده که تاکنون 330 جواز از اشتغال خانگی با 380 اشتغال و حدود 10 میلیارد ریال تسهیلات صادر شده و همچنین بیش از 200 پرونده نیز در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در بخش مشاغل خانگی می توانند به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها و کاریابی های محل زندگی مراجعه کنند.