خبرها

اختصاص ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان به کشت صیفی جات

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز کشت پاییزه صیفی جات در استان خبر داد و گفت: با پایان فصل تابستان در شهرستانهای بندرعباس، رودان، میناب، پارسیان و خمیر کشت صیفی جات آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، کورش صادقی، افزود: گوجه فرنگی، بادمجان، پیاز، هندوانه، خیار، فلفل و کدو از جمله محصولات کشاورزی هستند که در مزارع استان به طور سالانه کشت و با توجه به اقلیم استان در ماههای خلاء تولید این محصولات وارد بازار می شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت به ترتیب مربوط به گوجه فرنگی با سطح زیرکشت 14 هزار هکتار، پیاز 11 هزار هکتار و بادمجان نیز 10 هزار هکتار می باشد افزود: مابقی اراضی نیز زیر کشت سایر محصولات صیفی قرار دارد.

وی گفت: محصول بادمجان، فلفل، هندوانه و کدو در نیمه اول شهریور و گوجه فرنگی، خیار و پیاز نیز از نیمه دوم شهریور ماه تا اواخر مهرماه کشت می شود.

مهندس صادقی بیان داشت: بادمجان در اراضی کشاورزی بخش مرکزی بندرعباس از جمله تازیان و شهرستانهای میناب و رودان و محصول گوج فرنگی نیز در مناطق کهورستان بندرخمیر، رودان، پارسیان،  میناب و بندرعباس و پیاز نیز در شهرستانهای میناب، بندرعباس و رودان کشت می شوند.

وی با اشاره به متغییر بودن فصل برداشت محصولات پاییزه بیان داشت: پیش بینی می شود در مجموع یک میلیون و 200 هزار تن محصول از مزارع سطح زیر کشت صیفی جات در سطح استان برداشت شود.