خبرها

اجرای طرح ارتقای میانگین سکوی تولید محصول سالم در کشاورزی

در سال جاری صورت میگیرد:

اجرای طرح ارتقای میانگین سکوی تولید محصول سالم در  کشاورزی  

مدیر ترویج سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : طرح ارتقای میانگین تولید محصولات کشاورزی امسال با رویکرد تولید محصول سالم در استان دنبال می شود .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان مهندس سهراب رمضان پور افزود :بر اساس طرح ارتقا میانگین انتقال تجربیات کشاورزان نمونه به سایر کشاورزان در قالب دوره های آموزشی صورت می گیرد .

وی ادامه داد : این طرح در سال گذشته بر روی محصول پیازدر بندرعباس وگوجه فرنگی در شهرستان خمیرو محصولات گندم وخرما در حاجی آباد  اجرایی شد وکشاورزان نمونه در شهرهای مذکور به انتقال تجربیات موفق خود به سایر کشاورزان پرداختند

وی ابراز داشت : در سال گذشته اعتباری به صورت مستقل به این طرح اختصاص نیافته بود و اعتبار مربوط به اجرای این طرح جز اعتبارات مصوب نبود وبه همین دلیل در سال گذشته هزینه اجرای طرح ارتقای میانگین  نیز از محل سایر اعتبارات تامین شد

وی  تاکید کرد : اجرای این طرح در سال جاری جز پروژههای مصوب است واعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای هر طرح در هر شهر مبلغ پنج میلیون تومان می باشد

این مقام مسوول ابراز داشت : مبلغ پنج میلیون در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ها در زمینه اجرای دوره های آموزشی وبازدید از طرح های موفق سایر شهرستانها وخرید لوازم کارهزینه خواهد شد .

مهندس رمضانپور افزود : در سال جاری دستور العمل فنی به کار گرفته شده در اجرای طرح ارتقای میانگین  تلفیقی  از نظرات گروه اجرا وترویج، نظرات کارشناسان مرکزتحقیقات وکشاورزان نمونه خواهد بود .

به گفته وی بعد ازاتمام مراحل  اجرای طرح ارتقای میانگین تولید محصولات کشاورزی تمامی نتایج وتجربیات موفق این طرح برای استفاده سایر کشاورزان به صورت نشریه منتشر خواهد شد.

 



اخبار برگزیده