خبرها

۱۸۰۰تن محصول تنباکو از مزارع شهرستان بندرلنگه برداشت شد
در سال زراعی جاری با پایان یافتن کار برداشت تنباکو از اراضی شهرستان بندرلنگه حدود يكهزار و800  تن محصول تنباکو در این شهرستان تولید شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرلنگه با بیان اینكه كار برداشت تنباكو در نيمه اول ارديبهشت ماه به پايان رسيده است گفت: هر ساله حدود هزار هکتار از اراضی شهرستان بندرلنگه به زير کشت تنباکو اختصاص مي رود كه با توجه به سرمازدگي سال گذشته برداشت محصول تنباكو از 600 هكتار انجام شده است و با عملکرد 3 تن در هر هکتار حدود 1800 تن تنباكو از مزارع برداشت و روانه بازار شد.
 محمد رضا شهابی افزود: روستای گزیر از توابع شهرستان بندرلنگه مرکز اصلی کشت این تنباکو می باشد که در حدود 80درصد کل سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است و در سایر مناطق نیز از جمله منطقه دواب ، پدل، گاومیری و دژگان نيز کشت می گردد. وی همچنین اظهار داشت:  با توجه به جنس و نوع خاک و آب ، کشت محصول تنباکو در منطقه اقتصادی و مقرون به صرفه است و محصول تنباکوی بندرلنگه به بازار شهرستانهای بندرعباس، بستک، لار، گراش و ... عرضه می شود. 
گفتنی است 120 بهره بردار تنباكو كار در بندرلنگه وجود دارد و بيش از 600  نفر نيز در اين مزارع مشغول فعاليت مي باشد.  بذر تنباکو در اوایل مردادماه در خزانه کشت ودر مهرماه به زمین اصلی منتقل  می شود و از اوایل فروردین ماه نیز برداشت محصول آغاز و تا نيمه اول ارديبهشت ادامه دارد.