خبرها

محصول انبه ميناب به بازار آمد
برداشت محصول انبه ي نارس از باغات شهرستان میناب آغاز شد. مدير جهاد كشاورزي شهرستان ميناب با بيان اين خبر گفت: با توجه به اينكه از ميوه نارس انبه جهت تهيه ترشي استفاده مي شود مردم اين خطه در نيمه اول ارديبهشت ماه اقدام به برداشت محصول نارس انبه مي نمايند و اكنون ميوه كال انبه براي فروش وارد بازار شده است. 
سهراب رمضانپور گفت:  شهرستان میناب از قابلیت بسیار مناسبی در توسعه کشت میوه های گرمسیری بخصوص انبه برخوردار است و سطح زیر کشت انبه در این شهرستان حدود هزار و 300 هکتار می باشد که حدود800 هکتار آن بارور می باشد. وي همچنین افزود: با عملکرد                 متوسط 10 تن در هکتار سالانه بیش از 10 هزار تن محصول انبه در شهرستان تولید می شود که 20 تا 30درصد از آن بصورت میوه نارس انبه برداشت شده و جهت تولید ترشیجات و شوریجات به مصرف می رسد. وي  با اشاره به فعالیت نهالستانهای تولید نهال انبه در منطقه خاطر نشان کرد: مديريت جهاد كشاورزي ميناب طي سالهاي اخير تلاش نموده است ارقام مرغوب پيوندي را در اختيار متقاضيان قرار داده تا ميوه هاي توليدي از بازار پسندي بهتر و مناسب تري برخوردار گردند.  
 گفتنی است سطح زیر کشت انبه در استان هرمزگان بیش از 2هزار هکتار و تولید سالانه 16 هزار تن می باشد و بیشترین سطح زیر کشت میوه های گرمسیری استان نیز به انبه اختصاص داشته كه نیز رتبه سومی در بین محصولات باغی استان را داراست و  با توجه به راندمان  بالای محصول انبه در هکتار ، کشت و پرورش این محصول از ارزش اقتصادی بسیاری برخوردار است. میوه نارس انبه جهت تولید ترشی از اوایل اردیبهشت برداشت می گردد و زمان برداشت محصول رسیده انبه نیز از اوایل تیرماه می باشد.