خبرها


افتخاری دیگر از سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تقدیر و تشکر مدیر کل دفتر امور سبزی ها و گیاهان جالیزی از معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان

حسین اصغری مدیر کل دفتر امور سبزی ها و گیاهان جالیزی طی نامه ای از تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه مهندس گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مدیران، کارشناسان ستادی و مروجان حاضر در پهنه که در پیشبرد اهداف دفتر امور سبزی ها و گیاهان جالیزی و ثبت دقیق اطلاعات سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی، بهبود تولید و افزایش بهره وری تلاش نموده اند تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان لاله بشیر زاده مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان هرمزگان در خصوص دریافت این تقدیرنامه اظهار کرد: از قبل همیشه به دنبال ثبت دقیق اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی بودیم اما بدلیل کمبود نیرو که در مراکز داشتیم کارشناس های پهنه امکان بازدید از تک تک زمین های کشاورزی و ثبت دقیق اطلاعات را نداشتند.
اما زمانی که جناب مهندس مؤیدی به عنوان ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان منصوب شدند برای اینکه بتوانیم نیروهای مراکز را تقویت و خدمات بهتری را ارائه دهیم از جمله خدماتی که بتوانیم از تک تک زمین های کشاورزان بازدید و اطلاعات دقیق را ثبت کنیم، پیشنهاد برون سپاری را مطرح کردند، که این فعالیت ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم. بخش های خصوصی که پیشنهاد دادند که در کنار ما در این بحث برون سپاری قرار گیرند، اتاق اصناف شهرستان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بود.
وی در ادامه گفت: کار برون سپاری را از شهریور۱۴۰۰ شروع کردیم و به تمامی کارشناس های نظام مهندسی مستقر در مراکز آموزش های لازم را دادیم و از زمانی که کارشناسان مستقر شدند تاکید بر ثبت دقیق اطلاعات در سامانه را داشتیم. تمامی کارشناسان ملزم به این بودند که از تک تک زمین های کشاورزان بازدید و نقاط مشخصه اراضی را ثبت کنند تا اطلاعات دقیق و واقعی سطح سبز در سامانه ثبت شود.
این موفقیت که بعد از ۲ سال نصیب جهاد کشاورزی هرمزگان در بین سازمان های جهاد کشاورزی کشور شده را در ابتدا مدیون راهبری ریاست سازمان که پیشنهاد برون سپاری را دادند هستیم و با این موضوع، معضل کمبود نیرو در مراکز جهاد کشاورزی تا حد زیادی برطرف شد. در درجه دوم هم می‌بایست از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنف کشاورزی که ما را یاری کردند تشکر کنيم. شایان ذکر است که ما در مباحث دیگر هم برون سپاری انجام داده ایم و امید بر این است که در آن مباحث هم ثبت اطلاعات در سامانه ها دقیق شود.



اخبار برگزیده