خبرها


برداشت ۱۵ هزار تن هندوانه از دشت جگین

مسعود گرگیج، مدیر جهادکشاورزی شهرستان جاسک از برداشت محصول هندوانه از مزارع دشت جگین این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی جاسک از برداشت محصول هندوانه از مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته در سطح 100 هکتار از اراضی این شهرستان هندوانه کشت شد که یک هزار و 500 تن محصول عاید کشاورزان گردید.
وی میزان عملکرد محصول در سال گذشته را 15 تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: در سالجاری یک هزار هکتار از اراضی دشت جگین به کشت هندواهه اختصاص یافته که پس از پایان فصل برداشت بیش از 15 هزار تن محصول عاید کشاورزان گردد که عملکرد 15 تن محصول در هر هکتار را به همراه داشت.
وی کشت این محصول را با افزایش ده برابری نسبت به سال گذشته دانست و افرود:ارقامی از قبیل آناناسی، چارلستون گری و کریمسون اسویت در دشت جگین کشت شده که تولید این محصول پس از برداشت ابتدا در بازارهای داخل کشور و سپس به کشورهای اروپایی و عربی صادر شده است.
وی قیمت این محصول را سر در محل کشت محصول بیش از 2 هزار ریال برشمرد و تصریح کرد: بیش از 600 نفر با توسعه کشاورزی در دشت جگین به کار گماشته شده اند که بر اشتغالزایی منطقه ای همچون جاسک تاثیر بسزایی گذاشته است.
وی در خصوص فصل کاشت و برداشت هندوانه اذعان داشت: فصل کاشت هندوانه در جاسک از آبان ماه آغاز می شود و برداشت آن از فروردین ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت ادامه خواهد داشت.