خبرها


آغاز برداشت سیب زمینی در حاجی آباد
ناظم عباس زاده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد از آغاز برداشت سیب زمینی از این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد از برداشت سیب زمینی از مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته850 هکتار از اراضی حاجی آباد به کشت سیب زمینی اختصاص یافت که پس از برداشت 25 هزار تن محصول سیب زمینی با میانگین عملکرد30 تن در هر هکتار عاید کشاورزان شد.
عباس زاده از میزان سطح زیرکشت سیب زمینی در سالجاری سخن به میان آورد و افزود: در سالجاری بیش از 700 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است که با پیش بینی میانگین عملکرد 32 تن در هر هکتار امید می رود بیش از 22هزار و 400 تن محصول سیب زمینی از اراضی حاجی آباد برداشت شود.
وی نقاط مهم کشت سیب زمینی را روستاهای آشکارا و شمیل بالا برشمرد و عنوان کرد: توزیع کودهای شیمیایی ماکرو و همچنین توصیه استفاده صحیح و مناسب از کودها در کشت سیب زمینی، نظارت کارشناسان مراکز ترویج در زمینه عملیات بهزراعی، توزیع علف کش جهت مبارزه به موقع با علف های هرز مزراع در افزایش تولید در سطح هکتار تاثیر بسزایی داشته است.
وی مقام های کشت شده در حاجی آباد را کوزیما، پیکاسو، ملوا، آگریا و دیامونت برشمرد و افزود: کاهش قیمت در سال زراعی گذشته در کاهش سطح زیر کشت امسال تاثیر داشته اما همچنان این شهرستان از نظر سطح زیر کشت وبرداشت محصول در رتبه نخست قرار دارد.
شفیعی در پایان فصل کاشت گندم را اواخر آبانماه تا اواسط دی ماه و فصل برداشت این محصول را از مزارع حاجی آباد از نیمه دوم فروردین ماه تا اواخر این ماه برشمرد.