خبرها


برداشت طالبی از مزارع بندرخمیر

مهدی عباس پور، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بندرخمیر از برداشت محصول طالبی از مزارع این شهرستان خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی بندرخمیر از برداشت محصول طالبی از مزارع این شهرستان خبرداد و گفت: در سال گذشته در سطح 50 هکتار از اراضی این شهرستان طالبی کشت شد که یک هزار و 250 تن محصول عاید کشاورزان گردید.
وی میزان عملکرد محصول در سال گذشته را 25 تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: در سالجاری 100 هکتار از اراضی بندرخمیر به کشت طالبی اختصاص یافته که امید می رود پس از پایان فصل برداشت بیش از 2 هزار و 500  تن محصول عاید کشاورزان گردد که عملکرد 25 تن محصول در هر هکتار را به همراه خواهد داشت.
مهدی عباسپور در خصوص نقاط مهم کشت این محصول اذعان داشت: روستای تنگ دالان در 50 کیلومتری دهستان کهورستان از نقاط مهم کشت طالبی در این شهرستان به شمار می آیند.
وی کشت این محصول را به دو روش مستقیم و نشاکاری دانست و افرود: استفاده از نشا مکانیزه به منظور کشت طالبی و شمام سبب گردید که کشاورزان در مقایسه با سال گذشته باآسودگی خاطر بیشتر از لحاظ تلفات میزان بذر و واکاری و خسارت ناشی از سرمازدگی به این کار اهتمام بورزند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بندرخمیر در خصوص مزیت های این محصول گفت: کشت این محصول به دلیل شرایط اقلیمی منطقه محصولی خارج از فصل محسوب می گردد که از لحاظ اقتصادی می تواند تاثیری مثبتی بر کشاورزی منطقه بگذارد همچنین این محصول می تواند گامی موثر در جهت اصلاح الگوی کشت در منطقه به شمار رود.
عباسپور در خصوص فصل کاشت و برداشت طالبی اذعان داشت: فصل کاشت طالبی در بندرخمیر از اواخر دی ماه آغاز می شود و برداشت آن از اواسط فروردین ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.