خبرها


معاون توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان: به زودي تعاوني زنبورداران در بندرعباس تاسيس مي‌شود
اللهيار آقاپور افزود: پس از مراحل انتخاب مدير عامل و هيئت مديره در بين اعضا، اين تعاوني آماده فعاليت است. 
وي در ادامه با بيان اينكه هرمزگان يكي از استان‌هاي مستعد كشور در پرورش زنبور عسل است، افزود: هرمزگان با برخورداري از بستر مناسب گياهي و جنگلي به ميزبان زنبورداران ساير مناطق كشور در سال‌هاي اخير مبدل شده است. 
آقاپور با اشاره به تاثير پوشش گياهي كوهستاني در بازدهي مناسب‌تر محصول زنبور عسل در كندوهاي ايجاد شده توسط كشاورزان افزود: هرمزگان با برخورداري از يك ميليون و 100 هزار هكتار پوشش جنگلي كوهستاني و 35 هزار هكتار پوشش مركباتي گزينه‌اي ايده‌آل براي سرمايه‌گذاران و مزارع كندوهاي عسل در كشور است.
وي همچنين افزود: وجود درختان كنار و آكاسيا در دامنه ها و وسعت جنگل هاي حرا در نقاط مختلف هرمزگان از ديگر امكانات طبيعي مورد نياز زنبوران عسل است.
اين مسئول در بخشي ديگري از سخنان خود افزود: كندوداران متعددي در آغاز فصل زمستان در راستاي بهره گيري از طبيعت گياهي هرمزگان به اين استان مهاجرت مي كنند.
وي در ادامه با اشاره به كوچ سالانه دسته جمعي و طبيعي زنبوران عسل در راستاي دستيابي به مناطق غني‌تر طبيعي افزود: در سال هاي پر باران هر ساله شاهد كوچ 150 كلني زنبور و استقرار در ارتفاعات مناطق حاجي‌آباد، بندرعباس، ميناب و رودان هستيم.