خبرها


۴۹۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی

مهندس جعفر صبوری پور، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از خسارت 493 میلیاردو 200 میلیون ریالی به بخش کشاورزی استان هرمزگان خبرداد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از خسارت 493 میلیاردو 200 میلیون ریالی به بخش کشاورزی استان هرمزگان خبرداد وگفت: در بارندگی های اخیر به 40 هزار و 840 هکتار از اراضی کشاورزی استان خسارت وارد شده که این خسارت بیش از 442 میلیارد و 500 میلیون ریال پیش بینی می شود همچنین 38 میلیارد و 800 میلیون ریال به منابع آبی و 5 میلیارد و 300 میلیون ریال به بخش دام و طیور و بیش از 7 میلیارد ریال به تاسیسات کشاورزی استان خسارت وارد شده است که مجموعاً 493 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد می شود.
وی به شرح خسارت به اراضی کشاورزی استان پرداخت و ادامه داد: به بیش از 40 هزار و 840 هکتار از اراضی استان خسارت وارد شده که این خسارت در شهرستان های رودان 20 هزار هکتار، سیریک340 هکتار، حاجی آباد5 هزار و 500 هکتار و میناب 15 هزار هکتار پیش بینی می شود.
مهندس صبوری پور در خصوص خسارت به منابع آبی در شهرستان های استان هم تصریح کرد: 12 میلیارد و 400 میلیون ریال خسارت در شهرستان حاجی آباد، 24 میلیارد ریال خسارت به منابع آبی میناب و 2 میلیارد ریال به منابع آبی شهرستان بندرخمیر پس از بارندگی های اخیر خسارت وارد شده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به خسارت در بخش دام و طیور در این بارندگی ها اذعان داشت: 2 میلیارد و 300 میلیون ریال خسارت به دام و طیور شهرستان حاجی آباد و 3 میلیارد ریال به بخش دام و طیور شهرستان میناب خسارت وارد شده است.
وی همچنین از خسارت به تاسیسات کشاورزی در سطح استان هم خبرداد و افزود: با توجه به زمان بر بودن برآورد دقیق خسارت به بخش کشاورزی تا پایان هفته جاری میزان دقیق و شرح آن مشخص و اعلام خواهد شد.




اخبار برگزیده