خبرها


آغاز برداشت فلفل قلمی در میناب
محمد ناصری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب از آغاز برداشت فلفل قلمی در شهرستان میناب خبرداد.
مدیر جهادکشاورزی میناب از آغاز برداشت محصول فلفل قلمی در این شهرستان خبرداد و گفت: فلفل، دارای دو رقم دلمه ای و قلمی است که بذر فلفل قلمی در اوایل مردادماه در خزانه کشت شده و در اواخر شهریورماه در زمین اصلی کاشته می شود که برداشت آن از اواسط آذرماه اغاز گردیده است.
مهندس ناصری در خصوص سطح زیر کشت این محصول هم عنوان کرد: 200 هکتار از اراضی این شهرستان هم اکنون به کشت فلفل قلمی اختصاص یاقته که با توجه به عملکرد 8 تن در هر هکتار پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت یک هزار و 600 تن محصول فلفل قلمی از این اراضی برداشت شود.
وی از آغاز برداشت فلفل قلمی در روستای تیرور دهستان گوربند بخش مرکزی میناب خبرداد و افزود: عمده کشت این محصول در دهستان های گوربند و کریان صورت می گیرد که محصول برداشت شده از این مزارع به استان های فارس – اصفهان و تهران ارسال می گردد و قیمت این محصول تا کیلویی 8 هزار ریال می رسد.
وی در خصوص کشت فلفل  دلمه ای هم اذعان داشت: بذر فلفل دلمه ای در اواسط مردادماه در خزانه کشت می شود و در اوایل مهر نشاء به زمین اصلی منتقل می گردد. وی در خصوص سطح زیرکشت این محصول هم گفت: 130 هکتار از اراضی این شهرستان در بخش مرکزی در روستاهای تیرور، گوربند، تلنگ و کریان به کشت فلفل دلمه ای اختصاص یافته است.


اخبار برگزیده