خبرها


راه اندازی مرکز رشد و کارآفرینی زنان روستایی و عشایری هرمزگان

سهراب رمضان پور، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از راه اندازی مرکز رشد و کارآفرینی زنان روستایی برای اولین بار در استان خبرداد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از راه اندازی مرکز رشد و کارآفرینی زنان روستایی برای اولین بار در استان خبرداد و گفت: برای اولین بار مرکز رشد و کار آفرینی زنان روستائی استان هرمزگان با اعتباری معادل 300 میلیون ریال راه اندازی شد.
سهراب رمضانپور در ادامه گفت: ساختمان شماره 2سازمان جهاد کشاورزی روبروی مصلی قدس بندرعباس جهت راه انداری دفتر مرکز رشد و کارآفرینی تکمیل  و راه اندازی شد.
مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی در خصوص دیگر فعالیت ها جهت راه اندازی این مرکز تصریح کرد: اعلان فراخوان ثبت نام از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و مراکز ترویج خدمات جهاد کشاورزی، برگزاری  جلسات توجیهی جهت  معرفی مرکز به منظور اطلاع رسانی و توجیه برنامه ،ثبت نام بیش از 300 نفر از افراد صاحب ایده، برگزاری مصاحبه و انتخاب 50 نفر صاحب ایده برتر جهت آموزش و مشاوره در پرورش ایده کارآفرینی  و بهره مندی از امکانات مرکز رشد از جمله اقدامات انجام شده جهت راه اندازی این مرکز بوده است.
رمضانپور در خصوص ارایه آموزش به اعضا هم اذعان داشت: تاکنـون 450 نفر روز آموزش اعضاء مرکز رشد و کار آفرینی زنان روستایی و عشایری انجام شده و اعضای مرکز در 9 کارگاه آموزشی با موضوعات مبانی کارآفرینی، تدوین طرح کسب و کار، مدیریت کارگاه تولیدی، مباحث حقوقی کسب و کار، مدیریت مالی در بنگاههای کوچک اقتصادی، تجاری کردن  ایده ها، بازاریابی و تبلیغات، فرصت ها و تهدیدهای مهم کسب و کار و آشنایی با ثبت شرکت و سایر مباحث مرتبط با کار آفرینی را شرکت کرده اند.
 رمضانپور هدف از راه اندازی این مر کز را توانمندسازي زنان روستايي داراي ايده از طريق پرورش، آموزش و ايجاد مهارتهاي لازم براي راه اندازي كسب و كارهاي موفق  عنوان کرد و  افزود: نیمی از جمعیت روستاها را زنان به خود اختصاص داده اند، اما هنوز سهم شایسته ای در اقتصاد ملی به دست نیاورده اند. وی در پایان ضمن تاکید به شناخت توانمندی های زنان و هدایت استعداد های خلاق آنان می تواند در بهره برداری از ظرفیت های این قشر عظیم اجتماعی و موثر اذعان داشت: در این راستا مرکز رشد با تشکیل خوشه های تخصصی و ارائه مشاوره در راه اندازی فعالیتهای اشتغالزا  و به عبارتی  با شناسایی الگوهای موفق می تواند در ایجاد فضای مناسب برای شکل گیری  فعالیت های کارآفرینانه توسط زنان علی رغم محدودیت های فردی و محیطی مفید باشد. همچنین امیدواریم خروجي اين دوره‌ها بانواني باشند  كه در قالب  تشكل‌هاي حقوقي، با ايده‌هاي كارآفرينی پرورش یافته  از اين مركز خارج و ضمن ایفای نقش خانوادگی خود وظیفه اجتماعی محوله را به خوبی انجام دهند.



اخبار برگزیده