خبرها


احداث کارخانه تولید الکل اتیلیک از خرما
مهندس علیرضا پرویزی، مدیر صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی از احداث کارخانه تولید الکل اتیلیک از خرما برای اولین بار در استان هرمزگان خبرداد.
مدیر صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی از احداث کارخانه تولید الکل اتیلیک از خرما برای اولین بار در استان هرمزگان خبرداد و گفت: شرکت اشکان نخل بندر در سال 85 فعالیت خود را با اخذ مجوز لازم آغاز و پس از دریافت زمین و جذب تسهیلات به میزان 8 میلیارد و 400 میلیون ریال ساخت سالن تولید مجموعه آغاز شد.
مهندس پرویزی میزان زمین مورد نیاز این مجموعه را 10 هزار مترمربع دانست و تصریح کرد: زیربنای این کارخانه 3 هزار متر مربع و میزان ماشین آلات مورد نیاز طرح 9 میلیارد ریال برآورد شده که در حال حاضر ساخت و نصب مخازن و دستگاه ها در حال انجام است.
مدیرصنایع کشاورزی و مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان کل سرمایه گذاری این طرح را 16 میلیارد ریال برشمرد و عنوان کرد: پس از بهره برداری این طرح 45 نفر در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد همچنین مواد اولیه این کارخانه خرمای صنعتی و غیرقابل مصرف است که پس از انجام فعالیت های تولیدی به الکل اتیلیک به عنوان محصول نهایی تبدیل خواهد شد.
مهندس پرویزی با اشاره به مزیت های این محصول هم عنوان کرد: از آنجایی که درصد قابل توجهی خرمای تولیدی استان مصرف خوراکی ندارد با جذب این محصول به عنوان ماده اولیه از ضایعات خرمای صنعتی جلوگیری خواهد کرد.
وی پیشرفت فیزیکی این کارخانه را بیش از 60 درصد برشمرد و اذعان داشت: سخترین مرحله احداث، ساخت و جابه جایی مخازن و دستگاه های تولیدی است که در حال حاضر در حال اجراست که امید می رود در دهه مبارک فجر امسال با اتمام این پروژه افتتاح گردد.


اخبار برگزیده