خبرها


خرمای پیارم سهم مناسبی در سبد صادرات کشور

به منظور بالا بردن کیفیت و کمیت خرمای پیارم وداشتن سهم مناسبی در سبد صادرات کشور جلسات مشترکی درجهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، محمدعلی علیپور با اشاره به این جلسات که با هدف ایجاد تعامل میان بخش خصوصی فعال درتجارت و بازنگری در درجه بندی خرمای پیارم برگزار گردید، ابراز داشت:درجه بندی خرمای پیارم و نحوه خرید از تولید کنندگان و آموزش های مورد نیاز به تولید کنندگان و نظارت ،دراین جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از نقطه نظرات حضار ، نظارت برفروش و درجه بندی خرما به عهده صنف کشاورزی با همکاری تعاونی نخلداران و انجمن خرماصورت می پذیرد و همچنین آموزش های مستمر بر بهداشت باغ،تغذیه، آبیاری و دیگر موارد مورد نیاز آموزشی با همکاری تحقیقات کشاورزی در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

دراین جلسه که نمایندگان فرمانداری ، صنعت،معدن و تجارت ، تحقیقات کشاورزی ، تعاونی نخلدارن ،انجمن خرمای استان، صنف کشاورزی و تعدادی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع تبدیلی و بسته بندی و کارشناسان باغبانی و ترویج حضور داشتند، کیفیت و کمیت خرمای پیارم مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

ودر پایان درجه بندی خرمای پیارم با 5 درجه با خصوصیات کیفی مربوط به آن ،به تصویب جلسه رسید.



اخبار برگزیده