خبرها


کار خرید تنباکو درشهرستان پارسیان آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان از آغاز کارخرید تنباکو در این شهرستان خبر دادو افزود: خرید تنباکو به دو صورت انجام می شود ،یکی بصورت برگه و دیگری بصورت پودر شده که توسط خرمنکوبهای مخصوص خردشده و بصورت پودر بسته بندی شده و به استان بوشهر حمل           می شود .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان،یعقوب دلدار اظهار داشت: امسال از سطح زیر کشت معادل 200هکتارتنباکو ، 500تن تنباکو برداشت شده است . وی عمکرد در هر هکتار را 5/2 تن عنوان کرد.

دلدار با اشاره به اینکه کشت تنباکو در شهرستان پارسیان معمولا از نیمه دوم آذر ماه و تا پایان دی ماه ادامه دارد، وبرداشت این محصول از اواخر فروردین ماه آغاز و تا اواخر خردادماه بطول می انجامد،افزود: تنباکو هر ساله در پارسیان توسط کشاورزان بخش مرکزی و کوشکنار کشت می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان با بیان اینکه عملکرد درهر هکتار و سطح زیر کشت با توجه به کمبود آب و هزینه های جانبی و عدم خرید محصولات کاهش یافته است.افزود:بخشی از محصول خشک تولیدی این محصول در سال گذشته هم توسط شرکت دخانیات استان بوشهر خریداری شده که اگر این امر افزایش یابد،باعث تشویق و دلگرمی کشاورزان تنباکوکار خواهد شد.



اخبار برگزیده