خبرها


تلاش برای توسعه سردخانه های کشاورزی، درراستای حمایت از تولیدکنندگان

 سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:سردخانه‌ها دارای قابلیت حفظ و نگهداری از محصولات زراعی و باغی و مواد غذایی بوده و این امر حاکی از اهمیت احداث سردخانه‌ها در ایجاد صرفه اقتصادی بیشتر برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و باغی است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان،علی جابری،افزود: سردخانه‌ها درکاهش ضایعات محصولات کشاورزی نقش کلیدی داشته وسازمان درتلاش برای توسعه سردخانه های محصولات کشاورزی،از تمام سرمایه‌گذاران و افرادی که تخصص لازم در این صنعت را دارند دعوت میکند با مراجعه به مدیریت صنایع سازمان، دررابطه با اخذ مجوز ساخت اقدامات لازم را با همکاری وراهنمایی کارشناسان متخصص به انجام رسانند. جابری ، ظرفیت سردخانه های شیلاتی، زراعی و باغی این استان را برای سردخانه بالای صفرهشت هزارو850 تن و برای سردخانه های زیرصفرهفت هزارو300 تن عنوان کرد.

علی جابری اظهار کرد: از آنجایی که صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به عنوان حلقه تکمیل کننده تولید مواد غذایی نقش مهمی در توسعه کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد ،سردخانه های ایجاد شده برای محصولات شیلاتی ، زراعی  و باغی این استان را برای بالای صفر14 واحد با ظرفیت هشت هزارو850 تن و برای سرخانه های زیر صفر 19 واحد با ظرفیت هفت هزارو300 تن عنوان کرد.