خبرها


برخورد با متخلفین تغییر کاربری اراضی کشاورزی در هرمزگان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان هرمزگان ازبرخوردبا متخلفین تغییر کاربری اراضی و باغ های استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان،عبدالصمد صمصام پور گفت: به ازای هر هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی که از چرخه تولید خارج می شود حداقل 7-8 تن کاهش تولید در محصولات کشاورزی وجود خواهد داشت.وی سطح اراضی کشاورزی استان را 150 هزار هکتار عنوان کرد.

وی افزود: به ازای هر 2-3 هکتار زمین کشاورزی حداقل یک نفر بصورت مستقیم مشغول به کار می باشد که با تغییر کاربری اراضی کشاورزی تعداد شاغلین بخش کاهش می یابد.

صمصام پور اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی زراعی و با غ ها جز موارد ضروری ممنوع می باشد .وی افزود: هرگونه تغییر کاربری در قالب بنا ، برداشتن و یا افزودن شن و ماسه ویا هر اقدام دیگر بدون مجوزاز جمله:خاک برداری و خاک ریزی، گود برداری ، ایجاد کوره های آجر و گچ پزی و....از مصادیق تغییر کاربری غیر مجاز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ماموران جهاد کشاورزی با بازدید از اراضی زراعی و با غ ها در صورت مشاهده هر گونه جرم ضمن توقف عملیات ،نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام نمایندو مالکان و یا متصرفان اراضی زراعی و باغ ها در صورتی که اقدام به تغییر کاربری غیر مجاز نمایند علاوه بر قلع و قمع بنا به پرداخت جزای نقدی از 1 تا 3 برابر بهای اراضی با قیمت روز با کاربری جدید محکوم خواهند شد.عبدالصمد صمصمام پور عنوان کرد: : در سالجاری 5 مورد تغییر اراضی غیر مجاز در سطح استان شناسایی و طبق قانون نسبت به تخریب آن اقدام شده است.

مدیر امور اراضی تصریح کرد: متخلفین در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از 1 تا 6 ماه محکوم خواهند شد.وی همچنین درموردکارکنان دولت یا نهادهای دولتی که در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مرتکب تخلف شده اند ، گفت: ضمن ابطال اقدامات معموله به جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی به قیمت روز محکوم می شوند.