خبرها


برگزاری کارگاههای آموزشی ترویجی اصلاح الگوی کشت در بندرعباس

 

مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس از برگزاری کارگاه های آموزشی ترویجی اصلاح الگوی کشت در بندرعباس خبر داد و افزود: کارگاههای آموزشی ترویجی در سطح مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ، منصور شفیعی گفت: این کارگاهها به منظور آشنایی هرچی بیشتر کشاورزان با الگوی مناسب کشت محصولات زراعی و تاثیرات آن بر عوامل همچون آب و خاک و نیز قیمت تمام شده محصولات برگزار گردید.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت با هدف کاهش ریسک تولید وافزایش قابلیت مقابله با بحرانهای احتمالی به ویژه خشکسالی و کمبود آب ، حفاظت از منابع پایه تولید محصولات کشاورزی ، تولید محصول سالم ، گسترش چند کشتی محصولات زراعی ، فقرزدایی و افزایش توان مالی تولیدکنندگان خرد بخش کشاورزی اجرا می شود.

شفیعی ابراز کرد:از دیگر مزایای این روش می توان به امنیت غذایی و پایداری تولید، حفظ منابع طبیعی ،کاهش اثرات خشکسالی ، دسترسی به تولید پایدار و نیز قیمت محصولات اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این کارگاههای آموزشی در تمامی بخش های بندر عباس که شامل: ایسین ، رضوان ، سیاهو، شمیل، قلعه قاضی برگزار شدو وی ادامه داد: در هر کدام از این بخش هابه 50نفر کشاورز آموزش داده شده است.



اخبار برگزیده