خبرها


ارتقاء بهره‌وری و افزایش تولید، مهم‌ترین راهکار در اقتصاد مقاومتی

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار داشت: باید به افزایش ضریب خودکفایی و بهره‌وری در بخش کشاورزی فکری اساسی کرد و علاوه بر آن، ایجاد جذابیت در فضای کسب و کار و ثبات در بازار داخلی را به وجود آورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان،مهندس علینقی صالحی همچنین گفت: در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان راهبردهایی در حال بررسی است که مهم‌ترین برنامه آن ارتقاء بهره‌وری از عوامل تولید است که به موجب آن، افزایش تولید و ضریب خوداتکایی رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: ارتقاء بهره‌وری و افزایش تولید محصولات ، ارتقاء بهره‌وری و افزایش تولید نهاده‌های بخش کشاورزی ، توسعه صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی، حفاظت و صیانت از منابع پایه، در چارچوب کشت‌های متراکم از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، سند "ظرفیت سازی اقتصاد مقاومتی در بخش کشاوزی " تدوین شده است مهندس صالحی این سند را سند جهادی معرفی کرد و افزود : اقتصاد مقاومتی؛ الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام و فرصت مناسبی برای تحقق حماسه اقتصادی است  .

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ، اقتصادی مقاومتی را مکمل جهاد اقتصادی دانست و بیان داشت : اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به زمان تحریم  نیست بلکه یک چشم انداز بلند مدت پیش روی اقتصادی کشور است زیرا فشارهای اقتصادی در سایه تفکر مقدس و آرمان والای جمهوری اسلامی همیشه آماج حملات دشمنان خواهد بود

به گفته وی ، در تدوین این سند کارشناسان بخشهای مختلف دامپزشکی ، مرکز تحقیقات کشاورزی ، منابع طبیعی و آبخیزداری، شیلات ، اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ، تعاون روستایی و سازمان جهادکشاورزی در سطح ستاد و شهرستانها  از آبان ماه سال گذشته همکاری داشتند .