خبرها


عملیات داده آمایی طرح آمارگیری محصولات زراعی در آبادی های نمونه هرمزگان اجرا می شود

 

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کل عملیات فهرست برداری از مکانها ، خانوارها و بهره برداران آبادی ، انتخاب نمونه های کوچک و بزرگ طرح آمارگیری از محصولات زراعی در 153 آبادی نمونه از آبادیهای استان ، نود و چهار درصد از عملیات تکمیل پرسشنامه بهره برداری اجرا و بیش از پنجاه درصد از حجم کار مورد بازبینی ، رفع اشکال و ثبت سامانه گردیده است . 

وی اظهار داشت عملیات میدانی به روش ده گردشی و داده آمایی شهرستانهای حاجی آباد ، بشاگرد ، جاسک ، بستک ، سیریک با همکاری بهره برداران محترم در گردآوری اطلاعات ، پایان یافته است .  

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، "عادل شهرزاد"، افزود: این طرح از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز شده و می بایست تا پایان خردادماه عملیات صحرایی، بازبینی، داده آمایی و استخراج اطلاعات انجام و جهت جمع بندی آمار و تهیه آمارنامه کشوری به دفتر مرکزی ارسال شود.

وی تصریح کرد: طبق برنامه زمانبندی ، پروژه دوم طرح مزبور با عنوان هزینه تولید برخی از محصولات زراعی در حال انجام بوده و پرسشنامه های تکمیل شده پس از بازبینی و رفع اشکالات احتمالی ثبت سامانه میگردد .

این مسئول، اضافه کرد: نتایج طرح آمارگیری سال گذشته به تفکیک استان و نوع محصول استخراج و در سایت مرکز فناوری  اطلاعات و ارتباطات وزارت متبوع ، قابل بهره برداری است .