خبرها


توزیع ۱۳۰ تن بذر ذرت دانه جهت کشت در اراضی استان هرمزگان

معاون تولیدات گیاهی از توزیع 75 تن بذر اصلاح شده ، جهت کشت در اراضی استان  هرمزگان در بین بهره برداران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی هرمزگان ، طهماسب غلام پور گفت: امسال برای کاشت ذرت 130 تن بذر تدارک دیده شده است که تاکنون 75 تن بذر بین کشاورزان توزیع شده  در اختيار كشاورزان قرار گرفته است كشاورزاني كه به كشت ذرت در استان مي‌پردازند مراحل آماده‌سازي زمين‌ها خود را انجام داده‌اند.

وی افزود: علاوه بر بذر ذرت نهاده‌هاي كشاورزي نيز آماده شده كه در فرصت مقتضي در بين كشاورزان تقسيم‌بندي و توزيع خواهد شد.

معاون تولیدات گیاهی اظهارکرد: زمان آماده‌سازي كشت ذرت از اوايل تيرماه تا اواسط شهريور ماه است. وی افزود: به كشاورزان توصيه  می گرددكه محصولات خود را در زمان مناسب و مقرر كشت كنند و با رعايت تاريخ كشت محصولات، ميزان توليد محصولات خود را افزايش دهند.  غلامپور گفت : به تعويق افتادن زمان كشت  پيامدهاي نامطلوبي از جمله كاهش 25 درصدي ميزان توليد محصولات كشاورزي را در بردارد. وی افزود: پیش بینی می گردد  در سال جاری در شهرستان های حاجي‌آباد و رودان سطح زیر کشت  در حدود6000 هكتار و  تولید حدود 48هزارتن را داشته باشیم . شهرستان حاجی آباد بطور متوسط  با سطحی حدود 5500 هکتار  رتبه نخست کشت ذرت استان را دارا می باشد.