خبرها


اولین روز هفته جهاد کشاورزی درهرمزگان با تجلیل از برترین های بخش کشاورزی آغاز شد


طی آیینی با حضور دکترجادری  استاندارهرمزگان ، مهندس صالحی رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین "فخرایی" مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان وجمعی از مدیران کل استان، تشکلهای بخش کشاورزی وتولیدکنندگان و فعالان عرصه تولید در بخش کشاورزی، از52 نمونه و برگزیده بخش کشاورزی هرمزگان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در این مراسم استاندار هرمزگان، با اشاره به حدیثی از کشاورزان بعنوان گنجینه های خدا روی زمین نام برد و افزود: کشاورزی نیز بعنوان پایه، اساس و زیربنای همه کارها و از محورهای اصلی توسعه کشور است.

"جاسم جادری" افزود: از این آیه چنین استنباط می شود که کار بر روی زمین بر مبنای انگیزه ها و آموزه های دینی است و جهاد کشاورزی هرمزگان نیز بر همین اصل این رسالت را پذیرفته و با تلاش و اراده و دانش خود نیاز جامعه که همان محصولات دامی و کشاورزی است، را برطرف می کند.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه آب، خاک و طبیعت به انسان ارزانی شده اظهار داشت: باید بعنوان یک ودیعه الهی و با همت و حرکت از این نعمت خدادادی نهایت بهره را ببریم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به نامگذاری امسال توضیح داد: مدیریت جهادی یعنی اینکه بدون هر گونه چشمداشتی به پست و مقام فکر کند دارد به خانواده خودش خدمت می کند.

وی با بیان اینکه عزم ملی فقط دولت نیست که همه چیز را فراهم کند و شما نتیجه آنرا برداشت کنید یادآورشد: مدیریت جهادی و عزم ملی به معنای واقعی آن اگر تحقق پیدا کند همه برنامه ها عملیاتی می شود.

استاندارهرمزگان خطاب به بهره برداران بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن دراین استان گفت: دولت عزمش را براین قرار داده که با پشتیبانی مردم، بهره بردارن و کارآفرینان این بخش در جهت پیشبرد امور، کارنامه خوبی را بدون هرگونه نگاه حزبی، جناحی و قومی از خود برجای گذارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در این مراسم نیز به تشکیل جهاد سازندگی در 27 خرداد 58 اشاره کرد وگفت: جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) بمنظور آبادانی کشور تشکیل و در این راه جهادگران خدمات شایان توجهی به روستاییان ارایه دادند و پس از آن نیز در جبهه های نبرد حق علیه باطل نیز پشتیبانی جنگ را برعهده داشتند.

مهندس "علینقی" صالحی" بیان داشت: امروز فرهنگ جهادی با دانش روز همگام شده و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز به تبع وزارت جهاد کشاورزی اهداف متعددی را بمنظور بهبود و تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی و دامی دنبال می کند.

این مسوول، اظهار داشت: افزایش تولید محصولات کشاورزی، تجهیز اراضی مستعد به سیستم آبیاری تحت فشار، ایجاد سدها و جاده بین مزارع، توسعه مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی، کشت نشاء مکانیزه و کشتهای داربستی، تولید محصول گواهی شده، آموزش و ارتقای علمی بهره برداران و تبدیل واحدهای نیمه فعال به فعال همه نشان از همت و تلاش جهادی و دانش کارشناسان این عرصه می باشد که خالصانه و بدون منت در راه رضای خدا کارکردند.

صالحی بااشاره به خشکسالی های 15ساله دراین استان از کشت متراکم و کنار گذاشتن روش های سنتی و روی آوردن به کشت صنعتی را تنها راه برون رفت ازمشکلات فعلی به خصوص افت و حتی خشک شدن آب تعدادی از چاهها، قنوات و چشمه های تامین کننده آب کشاورزی ذکر کرد.

صالحی بیان داشت: در هفته جهاد کشاورزی، 156 طرح با اعتباری بالغ بر 235 میلیارد و 376 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره برداری می رسد.

وی، اظهار داشت: با بهره برداری از این طرحها در بخشهای مختلف از جمله تولیدات گیاهی و دامی، آب و خاک، و صنایع تبدیلی،بابهره مندی 225 خانوار روستایی و اشتغالزایی  496 نفراز مزایای این طرحها بهره مند می شوند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان هم در این مراسم، به اهمیت کار کشاورزان تاکید کرد و گفت: کشاورزان با تاسی از  سیره نبوی کار خود را انجام داده تا جامعه از تولیدات آنها بهره مند شود.

 رفع مشکلات کشاورزی با عزم ملی و فرهنگ جهادی امکان پذیر است

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در جمع بهره برداران برتر این استان گفت: تنها با عزم ملی و فرهنگ جهادی می توان بر مشکلات موجود در بخش کشاورزی و زیر مجموعه های آن فائق آمد.

حجت الاسلام محمود فخرایی به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی طی سخنانی ازعزم ملی و مدیریت جهادی بعنوان دو رکن اساسی توسعه پایدار نام برد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب بعنوان سال اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: عملی کردن این موضوع می تواند ضامنی برای توسعه پایدار بخش فرهنگ و اقتصادی کشورباشد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه سخنانش از کشاورزان بعنوان سربازان خط مقدم تولید نام برد واز آنان خواست: در جهت افزایش تولید در واحد سطح و تولید محصول سالم تلاش بیشتری بعمل آورند.