خبرها


برگزاری مراسم به مناسبت بعثت پيامبر نور و رحمت در جهادکشاورزی هرمزگان

به مناسبت 27 رجب سالروز بعثت نبي مکرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) مراسم سخنرانی بین نماز ظهر وعصر در نمازخانه سازمان  جهادکشاورزی هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومي سازمان  جهادکشاورزی هرمزگان ،حجت الاسلام علی شرفی به مناسبت بعثت پيامبر خاتم، حضرت محمد (ص) افزود اصولا مسأله نبوت در قرآن کریم از آغاز خلقت بشر مطرح بوده است و زندگی انسان در این دنیا بر اساس هدایت تشریعی بنا شده است. قبول این مطلب با توجه به هدف آفرینش انسان در این جهان، روشن است. وقتی دانستیم علت این که انسان در عالم ماده بوجود آمده این است که مسیر اختیاری داشته باشد و سرنوشت خویش را به اختیار خود رقم بزند طبعا می بایست از طرف خدا راهی به او نشان داده شود و این راه هم دو جهت داشته باشد: یکی جهت کمال و دیگری جهت نقص، یکی منتهی به سعادت و دومی منتهی به شقاوت، تا با انتخاب آزاد خویش یکی را برگزیند.

وی با بيان اينکه بعثت يکي از حوادث مهم تاريخ بشريت بوده و است، افزود: آیاتی دیگر داریم که پیامبر مبعوث می شود تا به مردم چیزهایی را بیاموزد که نمی دانند، آن هم تقریبا همین مفاد را دارد. یعنی آنچه را خود مردم می دانند که خوب است، باید عمل کنند. هرچند پیامبری مبعوث نشود و لذا حتی مستضعفینی که دعوت پیامبران را درک نکرده اند آنها هم به اندازه عقل خودشان مسؤولند علت اصلی نبوت این است که چیزهایی که مردم نمی دانند و خودشان نمی توانند بفهمند به آنها یاد دهندرئیس آموزش عقیدتی در جهادکشاورزی هرمزگان افزود:طبق فرمايش خداوند متعال در قرآن،حضرت محمد (ص) براي تسخير دل آدميان و هدايت عقل انسان ها مبعوث شده است،