خبرها


آغاز برداشت گندم از مزارع استان هرمزگان

 برداشت گندم از مزارع استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت افزون بر 52‌هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

 به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان مهندس علینقی صالحی افزود: در سال زراعی جاری13 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است .

وی گفت: باعملیات بهزراعی و مدیریت مزرعه پیش بینی می شود تولید به حدود 52 هزار تن برسد. وی مناطق عمده کشت گندم در استان هرمزگان را حاجی آباد با سطح 11 هزار هکتار در رتبه اول و شهرستانهای رودان ، میناب، بستک و پارسیان را در رده های بعدی عنوان کرد. صالحی تصریح کرد: هر ساله عملیات برداشت توسط بیش از 70 دستگاه کمباین انجام می شود. وی زمان کاشت گندم را در اوایل آبان ماه و برداشت را از اواسط فروردین ماه اعلام کرد و گفت: برداشت از شهرستانهای بستک وپارسیان آغاز می شود و استان هرمزگان جزء  اولین نقاط  برداشت این محصول می باشد.  رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان همچنین یادآور شد: تسهیلات وحمایت های دولتی نیز برای گندمکاران در نظر گرفته می شود از جمله اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ، خرید تضمینی که برای ارقام گندم نان هر کیلوگرم 1050 تومان و ارقام دورم هر کیلوگرم 1080 تومان می باشد . وی افزود:. صالحی  با بیان اینکه در سال زراعی جاری به جهت استفاده از خدمات مشاوره تخصصی و فنی به بهره برداران با شرکت خدمات مشاوره ای کشاورزی ومهندسین ناظرین مزارع گندم  انعقاد قرارداد شده است خاطر نشان کرد: توزیع نهاده ها، نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت در قالب شرکتهای مشاوره ای، نظارت بر آفات و بیماریهای گندم توسط کلینیک های گیاهپزشکی و روشهای آبیاری مناسب از جمله اقداماتی است که برای تولید این محصول انجام شده است.

مهندس صالحی افزود :10مرکز خرید در استان فعالیت می نمایندکه 6 مرکز در حاجی آباد ودیگر مرکزخرید گندم ودرشهرستانهای پارسیان ، بستک ،رودان و میناب اماده دریافت گندم و ازکشاورزان می باشند

 



اخبار برگزیده