خبرها


۱۹دستگاه تراکتور در میان کشاورزان بندرعباس توزیع شد

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بندرعباس اظهارداشت: شهرستان بندرعباس از قطب‌های مهم کشاورزی استان است که باید اقدامات مهم و اساسی در زمینه مکانیزه شدن تولید در تمامی مراحل آن صورت گیرد که در این راستا استفاده از تجهیزات و ادوات کشاورزی مدرن در توسعه فعالیتها بسیار راهگشا و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ،منصور شفیعی  مدیرجهادکشاورزی شهرستان بندرعباس تصریح کرد: به منظور تامین ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و افزایش سطح مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان، مقرر شد چند دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی به متقاضیان واگذار شود.

وی بیان کرد: از محل منابع داخلی بانک عامل در صورت توازن منابع و مصارف برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی به اشخاص معرفی شده از سوی این مدیریت، برای خرید تراکتور و ادوات مورد نیاز متقاضیان اعتبار لازم به صورت تسهیلات تخصیص می‌یابد.

شفیعی تصریح کرد: کشاورزان واجد شرایط که دارای زمین کشاورزی بوده و یا نیازمند خدمات مکانیزاسیون کشاورزی باشند به بانک معرفی خواهند شد.

وی توسعه مکانیزاسیون را در گرو نوسازی ماشین‌آلات قدیمی کشاورزی و استفاده از تکنولوژی به روز ذکر کرد و افزود: توسعه ضریب مکانیزاسیون و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در افزایش بهره ‌وری و کاهش هزینه‌های تولید بسیار موثر است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بندرعباس در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 دستگاه تراکتور و ادوات کشاور زی با دریافت مبلغ 6هزار563 میلیون ریال تسهیلات بانکی توسط متقاضیان واجد شرایط خریداری شده است.