خبرها


برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین حفظ کاربری اراضی در قشم

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قشم از برگزاری کارگاه آموزشی، ترویجی آشنایی با قوانین حفظ کاربری اراضی خبر داد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ،مالک یزدان پناه سرپزست مدیر یت جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: در این کارگاه آموزشی که با حضور بهره برداران شهرستان برگزار شد مباحثی در رابطه با درخواست واگذاری زمین ، نظارت بر واگذاری اراضی، به ویژه ماده 8 قانون حفظ وکاربری اراضی و قوانین مربوطه، محدوده مورد عمل قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی مطرح شد.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قشم در خصوص اهمیت نظارت بر واگذاری اراضی گفت: با توجه به هدف واگذاری اراضی که تبدیل به احسن اراضی بایر و بهره برداری اصولی برای رسیدن به تولید است این امر نیازمند نظارت دقیق بر اجرای طرح ها از سوی موجر است.
وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای نشدن تعهدات از سوی مستاجران، باعث از بین رفتن حقوق دولت و مردم خواهد می شود و کارشناسان نظارتی در استان هرمزگان به طور متناوب از اراضی مورد اجاره بازدید می کنند.
یزدان پناه افزود: صاحبان طرح هایی را که توجهی به اخطارهای ارسالی نمی کنند و نسبت به اجرای تعهدات کوتاهی دارند به هیات نظارت معرفی و با رای هیات نظارت، اقدامات قانونی انجام و عرصه به دولت مسترد می شود و برای واگذاری به مجری جدیدی که متقاضی آن عرصه باشد از طریق کمیسیون مربوطه و وفق مقررات و قوانین مرتبط اقدام می شود