خبرها


کاشت نهال در پارک دشتی پارسیان هم‌زمان با هفته منابع طبیعی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ،یعقوب دلدار مدیرجهادکشاورزی پارسیان  ، با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای در طول هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان پارسیان برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشن درختکاری و مراسم غرس نهال در سطح شهر وروستا هااز جمله برنامه‌های این هفته است.

وی از غرس نهال مثمر و غیرمثمر در طول هفته منابع طبیعی در شهرستان پارسیان خبر داد و گفت: این تعدادی نهال در ادارات و مساجد و اماکن عمومی و در سطح شهر و روستاها توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 15 اسفند ماه روز اول هفته منابع طبیعی به نام روز درختکاری نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: شعار امسال منابع طبیعی با مردم برای مردم است.

دلدار با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی کلاس‌های آموزشی و ترویجی در سطح مدارس شهرستان و مساجد روستاهای تابعه برگزار می‌شود افزود: مسئولان نهضت سوادآموزی نقش بسزایی در راستای ارتقا فرهنگ درختکاری دارند.

وی خاطر نشان کرد: در هفته منابع طبیعی همچنین مسابقه انشاء و مقاله‌نویسی با موضوع منابع طبیعی با مردم برای مردم نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌ها باید به صورت مناطق حفاظت شده مورد توجه قرار گیرند، گفت: تهدید در عرصه‌های جنگلی به مراتب بیشتر و برجسته‌تر از مراتع است.