خبرها


پیش بینی برداشت بیش از یکهزار و۱۴۰ تن کنجد از مزارع حاجی آباد

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد از آغاز فصل برداشت کنجد در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از یکهزار و140 تن از این محصول برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، محمدعلی علی پور، میزان سطح زیر کشت امسال را 950 هکتار عنوان و اضافه کرد: عملکرد تولید 2/1 تن در هر هکتار می باشد.

وی، میزان سطح زیر کشت سال گذشته را نیز 870 هکتار ذکر کرد.محمد علی علی پور ، آشکارا،فارغان،طارم،شمیل بالا،احمدی را از عمده نقاط کشت این محصول در شهرستان حاجی آباد نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت: توزیع بذر اصلاح شده و توزیع کودهای شیمیایی و مشاوره های کشاورزی در امر تولید از جمله فعالیتهای سازمان جهاد کشاورزی در تولید محصول کنجد است .

 وی، شهرستان حاجي آباد را از نظر سطح زيرکشت و برداشت داراي رتبه نخست استاني برشمرد وگفت: فصل برداشت محصول کنجد از مهرماه لغایت اواخرآبان ماه دارد.

این مسئول تصریح کرد:مقاوم به خشکی بودن،تناسب زراعی مناسب وپایین بودن هزینه های کاشت را از مزیت های این محصول ذکرکرد.

گفتنی است: استفاده بعنوان دانه روغنی جهت مصارف شیرینی پزی، روغن کشی، تولید ارده و همچنین مصرف پایین آب در مقایسه با ذرت که می تواند جایگزین مناسبی برای تغییر الگوی کشت ذرت باشد از مزیت های دیگر این محصول است