خبرها


همایش خانواده و مناسبات حاکم بر آن در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برگزار شد

 

با هدف آگاهی بخشی مسائل مرتبط با خانواده و فرزندان ، همایش خانواده و مناسبات آن با حضور کارکنان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وادارات تابعه و با سخنرانی دکتر امان الهی  پژوهشگر و مشاور خانواده برگزار شد.

در این همایش که به همت اداره آموزش عقیدتی و ستاد صیانت از حجاب و عفاف این سازمان برگزار شد ، دکتر امان الهی در خصوص مسائل حاکم بر خانواده و جامعه مطالبی بیان نمود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان دکتر امان الهی با بیان اینکه امروز رسانه های غربی،  فرهنگ و کانون خانواده های جامعه ی ما را نشانه گرفته اند اظهار داشت : نقش رسانه های داخلی و آگاهی بخشی خانواده ها از تبعات و آسیب هایی که نوجوانان و بنیان خانواده ها را تهدید می کند پیشگیری می نماید. وی با اشاره به ارزشهای دینی و معنوی دین اسلام تاکید کرد: اسلام به معنی تعهد است و تعهد همه ی ابعاد حیات و زندگی انسان شامل تعهد به خدا، دین ، جامعه ، خانواده و خود انسان را در بر می گیرد. دکتر امان الهی مهمترین سپر دفاعی خانواده ها در برابر تهاجمات فرهنگی و معضلات گریبانگیر خانواده ها را تعهد و محبت در خانواده برشمرد .

 وی در ادامه با اشاره به خصوصیات خانواده پویا و مستحکم گفت : هر کدام از ما ورای مسئولیتی که در جامعه داریم مهمترین مسئولیت را در خانواده به عهده داریم. وی با اشاره به مشکلات خانواده های ناموفق به آسیب شناسی علل و عوامل آن پرداخت و بی هدفی و بی انگیزه بودن در زندگی را از عوامل اصلی خستگی روحی و فکری در زندگی دانست و افزود: با توجه به آمار بالای طلاق در جامعه ایرانی و پس از بررسی های لازم به این نتیجه می رسیم که مهمترین عامل، عدم رضایت مندی از زندگی است.دکتر امان الهی در پایان خانواده موفق را خانواده ای دانست که در آن تمامی اعضای خانواده هدف و انگیزه مثبت داشته و اعتماد ، امنیت ، محبت و احترام در آن جریان داشته باشد.