خبرها


برنامه ریزی برای مبارزه با آفات راهکاری برای تولید محصولات سالم

       مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان به علت تولید محصولات  سبزی وصیفی در استان که مصرف تازه خوری دارند ،  تولید محصول سالم را در اولویت کاری خود قرار داده  وبه مدت سه سال است که با جدیت خاصی به دنبال تولید محصول سالم بوده به طوری که در سال زراعی 92-91  از این  لحاظ  در کشور مقام اول را کسب نمود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، پرویز ترابی زاده اظهارکرد: بهره گیری از روش های مناسب مبارزه می تواند گام  موثری در تولید محصول سالم باشد . وی گفت :به همین دلیل مدیریت تلفیقی کنترل آفات جزء دستور کار  مدیریت حفظ نباتات  قرار گرفت که بر پایه روش های  غیر شیمیایی و بیولوژیک استوار است

مدیر حفظ نباتات اظهارامیدواری کردوگفت: خوشبختانه زیر ساخت های لازم برای تولید محصول سالم  در استان فراهم شده است از این زیر ساخت ها می توان به کلینیک های گیاهپزشکی ، تولید کنندگان حشرات مفید(دشمنان طبیعی آفات) ، شرکتهای دفع آفات  وتعاونی های تولید محصول سالم  اشاره نمود که در هدایت کشاورزان نقش بسزایی ایفا می نماید.

مدیر حفظ نباتات ادامه داد: کشاورزانی که راغب به تولید محصول سالم هستند می توانند با عضویت در تعاونی های تولید محصول سالم و با بهره گیری از مزایای این تعاونی ها وکلینیک های گیاهپزشکی نسبت به تولید محصول سالم اقدام نمایند.