خبرها


محصول سالم اولویت جهاد کشاورزی هرمزگان است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در تولید محصولات  خارج از فصل نقش مهمی دارد، گفت: تمرکز بر تولید محصول سالم یکی از اولویت های مهم این بخش  می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس غلام پور افزود: این امر با استفاده از توان فنی وکارشناسی همکاران درمراکز جهادکشاورزی و با استفاده کارشناسان ناظر  شرکتهای خدمات مشاوره ای وکلینیک های گیاهپزشکی عملیاتی می شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در سالجاری قریب به 300هزار تن محصول سالم تولید و گواهی استاندارد تشویقی محصول سالم به بهره برداران اعطا شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی ، سال زراعی وباغی گذشته 6 1هزار هکتار از مزراع استان تحت پوشش برنامه محصول سالم قرار گرفته است

وی در خصوص ضرورت تولید محصول سالم در عرصه کشاورزی بیان داشت: تولید محصول سالم مقوله ای است که به آن توجه ویژه ای شده و موازین بهداشتی و رعایت اصول سلامت با تولید محصول سالم میسر می شود.

 تولید محصول سالم به این معناست که تمامی امکانات و فناوریها وکاربردروش های مدیریت تلفیقی آفات در تولید آن استفاده شود بطوریکه میزان باقیمانده سموم وآفت کشهای  نباتی آلاینده های شیمیایی وفلزات سنگین در محصول در حدمجاز و استانداردهای ملی باشد



اخبار برگزیده